Columbus display gebroken

marchie

Nieuw lid
Beste forumleden

Ik heb een Superb III break van 2016 en heb helaas breuk vandaag. Ik vervoerde lange planken en moest plots hard remmen. Eén van de planken is in het Columbus-systeem gevlogen waardoor ik nu enkel nog streepjes zie. Scherm dus wellicht kapot.

Is er een mogelijkheid dat ik dat zelf kan vervangen? Kan ik enkel het scherm vervangen of moet ik de volledige unit vervangen? Weet er iemand het modelnummer van deze unit of dit scherm?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Matthias

JeSko

Forumguru
Die zal je int vervolg wel verankeren gok ik ;)

Denk dat dat sowieso een hele unit is, scherm alleen vind je zat voor Smartphones en Tablets, maar niet voor autoschermen. Auto is van 2016, misschien een ideale gelegenheid om een android versie te steken? Ben je ineens van die dure map updates af en krijg je een hoop gratis.

marchie

Nieuw lid
Ik zal dit inderdaad geen twee keer tegenkomen :sterretjes:

Heb je voorbeelden of een link naar zo'n android versie? Ik weet eigenlijk niet of ik nu moet betalen voor updates. Ik heb dit nog niet direct gezien op mijn facturen. Ik rijd met een L&K-versie. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben.

Ik werk nooit met de NAV van Skoda zelf, maar gebruik altijd Waze via Andoid Auto op het Columbus-scherm.

EdK

Forumguru
Kan ik enkel het scherm vervangen of moet ik de volledige unit vervangen?
https://kms-apeldoorn.nl/

weet niet waar je woont maar KMS (zie link) repareert ook gehele units.
En zou me verbazen als ze jouw unit ook niet kunnen repareren !
En garantie op reparaties

En uiteraard is KMS één van de meerdere die dit zullen doen, maar mijn ervaring met hun is gewoon goed.
En voor mij ook ruim een uur rijden

Timmer

Forumguru
1euro = ergens tussen de 25 en 30 Tsjechische kronen.
Dat scherm zal ergens rond de €250 hangen dus, zonder verzending en dergelijke

marchie

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de tips.

KMS is helaas geen optie. Ik woon in België, tegen de Franse grens. Apeldoorn is dus iets te ver.

De Tsjechische website heeft blijkbaar ook een internationale website: https://www.cars-equipment.com/.
Ik heb net een nieuw LCD-scherm besteld. Ik ben zelf relatief handig, dus dat zou moeten lukken om het scherm zelf te vervangen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ik woon in België, tegen de Franse grens. Apeldoorn is dus iets te ver.
Tsja dat is een stukje rijden dan, maar mag aannemen dat ook in België er zulke bedrijfjes bestaan.
Het is soms zoeken met google etc maar kan een boel kosten besparen.

Maar lees dat je al besteld hebt , en succes met ombouwen en daarna alles met imperial op dak vervoeren hoor !! :D

Bovenaan Onderaan