columbus en bluetooth

Wim D

Nieuw lid
bij het afhalen van de wagen zonder problemen mijn Nokia 3109C kunnen koppelen en contacten synchroniseren. Na een tijdje kon ik het telefoonboek niet meer updaten. Niet via de Columbus en niet via het maxi dot scherm.
Als ik het doe via de columbus (setup-telefoon-telefoonboek updaten) probeert hij maar zegt na 1 minuut dat het updaten niet gestart is.

Na het verwijderen van mijn Bluetooth koppeling en het wissen van de koppeling heb ik het geprobeerd met een Nokia 6300 en hetzelfde resultaat.

Ik heb nu maw geen telefoonboek meer in de columbus. Ramp!

de koppeling lukt wel.

kan iemand mij helpen?

bedankt!

floris

Lid
nadat je telefoon gekoppelt is kan het best een aantal minuten duren voordat je columbus je telfoonboek heeft binnengehaald.

Wim D

Nieuw lid
nadat je telefoon gekoppelt is kan het best een aantal minuten duren voordat je columbus je telfoonboek heeft binnengehaald.

maar hij doet niks! Ik mag uren rondrijden en het telefoonboek wordt niet geladen.

Als je een nieuw toestel koppelt, laadt hij automatisch het telefoonboek? Bij mij in ieder geval niet:icon_smile_dead:

thx

EdK

Forumguru
Waar staat je telefoonboek opgeslagen ?
In het geheugen van de telefoon zelf of op de losse geheugenkaart ?
Het laatste wil wel eens problemen geven !
Dus speel hier eens even mee !

Wim D

Nieuw lid
Waar staat je telefoonboek opgeslagen ?
In het geheugen van de telefoon zelf of op de losse geheugenkaart ?
Het laatste wil wel eens problemen geven !
Dus speel hier eens even mee !

geprobeerd maar geen beterschap

strange :ahum:

Wim D

Nieuw lid
niemand? iemand moet dit toch ook meegemaakt hebben?
:(

nog eens geprobeerd via stuurwiel.
Als ik kies voor het telefoon boek in de gsm, dus geen sim, zegt hij: "loading contacts from phone" en dan "phone book entries: 0". Het is alsof hij geen contacten kan zien.

Iemand?:eek:

WanderZ

Actief lid
Ben even wat aan het googlen geweest, maar er zijn niet zoveel mensen met dit soort problemen. Wat me wel opvalt is dat er veel wordt gesproken over contacten die op de sim staan. Dus lijkt mij de moeite waard om er eens 2 op de sim te zetten en die dan proberen uit te lezen..

Succes! :xyxthumbs:

Stylist

Senior Member
Je kan toch gewoon het adresboek laten verversen ? In de Columbus zit daar een knoppie voor. Ik krijg dan netjes een melding op het scherm van mijn telefoon (Palm Treo Pro) dat de Columbus de gegevens wil bijwerken / ophalen.

Wim D

Nieuw lid
Je kan toch gewoon het adresboek laten verversen ? In de Columbus zit daar een knoppie voor. Ik krijg dan netjes een melding op het scherm van mijn telefoon (Palm Treo Pro) dat de Columbus de gegevens wil bijwerken / ophalen.

welk knopje bedoel je? Ik doe dit via de Columbusknop setup-telefoon-updaten of via het stuur

grts

Wim

silexnv

Nieuw lid
Hallo Wim, Je Super B heeft al aardig wat km achter de kiezen. Ik heb er eentje sinds maart met nu 9 - 10.000 km. Wel hetzelfde probleem. Na erg veel pogingen ben ik samen met de garagehouder erin geslaagd een verbinding met mijn HTC Touch HD tot stand te brengen. Aanvankelijk viel elke 2 minuten de verbinding uit tot ik koos voor ENKEL HET SIMGEHEUGEN. Ik heb ook een keer het telefoonboek kunnen inladen vanaf de sim, maar een update is onmogelijk. Mijn garagehouder ziet me wellicht niet graag meer komen, maar behoudt toch de (groene) glimlach... Hij weet het aan het feit dat ik geen Nokia had. Dus ben ik naar de GSM-boer gestapt en ben achtereenvolgens 2 Nokia's gaan halen van de door Skoda aanbevolen lijst overigens en ... je raad het: connectie lukt wel, maar een update van het geheugen, vergeet het maar! Zouden wij niet eens in groep naar Skoda kunnen rijden? 't Is maar een voorstel, natuurlijk. Mijn garage heeft zich uit de naad gewerkt, maar is ook ten einde raad. :ahum:
bij het afhalen van de wagen zonder problemen mijn Nokia 3109C kunnen koppelen en contacten synchroniseren. Na een tijdje kon ik het telefoonboek niet meer updaten. Niet via de Columbus en niet via het maxi dot scherm.
Als ik het doe via de columbus (setup-telefoon-telefoonboek updaten) probeert hij maar zegt na 1 minuut dat het updaten niet gestart is.

Na het verwijderen van mijn Bluetooth koppeling en het wissen van de koppeling heb ik het geprobeerd met een Nokia 6300 en hetzelfde resultaat.

Ik heb nu maw geen telefoonboek meer in de columbus. Ramp!

de koppeling lukt wel.

kan iemand mij helpen?

bedankt!

Wim D

Nieuw lid
Hallo Wim, Je Super B heeft al aardig wat km achter de kiezen. Ik heb er eentje sinds maart met nu 9 - 10.000 km. Wel hetzelfde probleem. Na erg veel pogingen ben ik samen met de garagehouder erin geslaagd een verbinding met mijn HTC Touch HD tot stand te brengen. Aanvankelijk viel elke 2 minuten de verbinding uit tot ik koos voor ENKEL HET SIMGEHEUGEN. Ik heb ook een keer het telefoonboek kunnen inladen vanaf de sim, maar een update is onmogelijk. Mijn garagehouder ziet me wellicht niet graag meer komen, maar behoudt toch de (groene) glimlach... Hij weet het aan het feit dat ik geen Nokia had. Dus ben ik naar de GSM-boer gestapt en ben achtereenvolgens 2 Nokia's gaan halen van de door Skoda aanbevolen lijst overigens en ... je raad het: connectie lukt wel, maar een update van het geheugen, vergeet het maar! Zouden wij niet eens in groep naar Skoda kunnen rijden? 't Is maar een voorstel, natuurlijk. Mijn garage heeft zich uit de naad gewerkt, maar is ook ten einde raad. :ahum:

Hi, na lang zoeken en mailen ben ik er via Nokia achter gekomen dat de carkit moet ge-updated worden. Naar de garage gebeld en dit zou een gekend probleem zijn. Ze hebben de carkit vervangen, zwart bakje onder de passagiersstoel en ik kon onmiddelijk weer alles doen.

Ik zou zeggen contacteer maar je garagist dat hij de carkit moet vervangen

succes :rockon:

grtz :xyxthumbs:

silexnv

Nieuw lid
Ja, Dat is de afkorting van Super Babe en die heeft natuurlijk andere maten! 170 pk/125 kW en die gáát, jong! Aanvankelijk ging ik voor een Super A, maar dat zou toekomstmuziek zijn. De tsjechen zijn zich hiervoor nog uit de naad aan het werken.
Super B ????
Is dat een andere auto dan de Superb?

;)

silexnv

Nieuw lid
Hi, na lang zoeken en mailen ben ik er via Nokia achter gekomen dat de carkit moet ge-updated worden. Naar de garage gebeld en dit zou een gekend probleem zijn. Ze hebben de carkit vervangen, zwart bakje onder de passagiersstoel en ik kon onmiddelijk weer alles doen.

Ik zou zeggen contacteer maar je garagist dat hij de carkit moet vervangen

succes :rockon:

grtz :xyxthumbs:
Na maanden nagelbijten is dit tenminste nog eens goed nieuws. Maandag kegel ik de zwarte doos eruit en hoop dat de Skodaman ze kan omruilen. Bedankt voor de tip. Nu kan ik met een gerust gemoed het weekend tegemoet.
Jurassic Mark (voor de vrienden):545:

mmm. Dat moet ik ook eens verifieren. Ik heb een Nokia 6109 classic. Associeren werkt tot nu toe perfect maar ik heb nog geen update geprobeerd (zal ik zeker eens doen). PS. Al mijn contacts staan momenteel op de SIM kaart (geen telefoongeheugen).

Oops, ik zie net dat ik mijn signature eens dringend moet updaten :-)

silexnv

Nieuw lid
Wil je nu eens wat weten? De garagehouder dacht dat een HTC mobieltje niet veel zaaks was en dat het daarom niet werkte. Ik had zowaar hetzelfde idee over de Columbus. Die was natuurlijk wél goed in het ontdekken van Amerika. Zoonlief echter heeft dezelfde gsm met dezelfde software en daarmee werkte de Columbus perfect. Even de sim gewisseld en ja hoor: toen deed zijn gsm het opeens niet meer. Ik ben de sim gaan omruilen en alles is nu perfect in orde. Ik kan zelfs zonder problemen de telefoonlijst updaten zolang ik enkel de sim synchroniseer. Garagehouder Jos en ik durven mekaar terug in de ogen zien, temeer daar hij zich tijd noch moeite heeft getroost om het zaakje in orde te krijgen. We spreken dan toch vlug over een paar uur. Heb hem van het goede nieuws op de hoogte gebracht, zodat hij 's nachts hierover niet langer hoeft te tobben. Mijn xenon koplampen sturen echter nooit mee ...:529:
mmm. Dat moet ik ook eens verifieren. Ik heb een Nokia 6109 classic. Associeren werkt tot nu toe perfect maar ik heb nog geen update geprobeerd (zal ik zeker eens doen). PS. Al mijn contacts staan momenteel op de SIM kaart (geen telefoongeheugen).

Oops, ik zie net dat ik mijn signature eens dringend moet updaten :-)

Bovenaan Onderaan