Columbus en iPhone 4 probleem

MH te A

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik rij sinds kort zielsgelukkig rond in een O3 met Businessline Elegance pakket, waar die 8 inch Columbus in zit. Alles helemaal naar wens, op een paar kleine verrassingen na.

Een van die verrassingen zit hem in de manier waarop die Columbus en mijn iPhone 4S met elkaar praten. Het koppelen ging moeiteloos en alles werkt: bellen, synchroniseren van het adresboek, streaming audio, de hele reut. Het enige dat enorm irritant is: zodra ze gekoppeld zijn, lijkt de iPhone alle audio naar de Columbus te sturen, ook als ik op dat moment niet aan het streamen ben maar bijvoorbeeld de radio aan heb staan.

Als er een SMS binnenkomt, hoor je normaal gesproken een notificatie op de iPhone, maar die hoor je nu niet, vermoedelijk dus omdat de iPhone dat geluidje naar de Columbus stuurt. De Columbus doet daar alleen niks mee. Als ik wel "naar de iPhone aan het luisteren ben" (dus streaming Bluetooth audio) dan hoor ik de notificaties wel.

Gelukkig kun je in Flitsmeister een aantal manieren kiezen hoe hij de notificatie voor het naderen van een flitser uitstuurt, en één of twee daarvan "breken in" op de Columbus, die dan doet alsof er een telefoongesprek bezig is. Toch zou ik het fijn vinden als ik ook gewoon een SMS notificatie zou horen als ik naar de radio luister.

Op de (niet ge-jailbreak-te) iPhone met iOS 6.1.3 heb ik niks kunnen vinden qua instellingen, daar kan ik alleen het synchroniseren van de contacten aan- en uitzetten. In de Columbus kan ik het bluetooth audioprofiel uitzetten, maar dan heb ik ook geen mogelijkheid meer op daarna alsnog audo te streamen, en bovendien wordt die instelling niet onthouden dus zou ik dat elke keer moeten doen voordat ik wegrij.

Kan iemand me zeggen of hier iets aan te doen is, en zo ja, bij voorkeur ook wat dan? :)

Gr/M

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
jaaa dat zou ik ook wel eens willen weten..... mijn vorige iPhone 5 was ook stil als hij aan de columbus gekoppeld was, tenzij ik muziek aan het streamen was, dan hoorde je alle mailtjes sms jes en de hele reut door de muziek heen over de speakers, telefoon overleden..., nu een nieuwe iPhone 5 en die doet wel alles zoals het hoort, gesprekken en streaming via de speakers en sms, mail, flitsmeister enz. via de telefoonspeaker, dus ik vermoed dat het een instelling is van de iPhone.....

greetz Corné

MH te A

Nieuw lid
Oh, da's wel apart dat de ene het goed deed en de andere niet. En dat was dus op dezelfde Columbus? Zaten er opmerkelijke verschillen tussen die twee iPhones? Jailbreak, iOS versie, ...?

CDK

Forumguru
nee geen enkel verschil, zelfde columbus en zelden iOS versie op een zelfde type toestel, vandaar dat het haast wel een telefoon instelling zou moeten zijn.....

MH te A

Nieuw lid
Heel vreemd. Zal eens proberen met de iPhone van mijn vrouw, kijken of die het wel goed doet.

• Leuk
Waarderingen: CDK

MH te A

Nieuw lid
Nou, dat maakt geen verschil. Zodra de verbinding tot stand komt, schakelt de iPhone over naar AirPlay. Dit is ook onder iOS 7 niet anders geworden, en instelbaar is het ook nog steeds niet. Ik zal er jammer genoeg aan moeten blijven denken om na het starten AirPlay weer uit te zetten, want dan gaat het goed. Dat is in iOS 7 tenminste wel makkelijker geworden, AirPlay kun je aan- en uitzetten vanuit het Control Center (van onderaan het scherm naar boven swipen).

Rallye

Forumguru
Dus het uitzetten van Airplay is de oplossing? Vreemd: airplay heeft toch niets met Bluetooth te maken? Dat loopt via Wifi.

MH te A

Nieuw lid
Niet alleen via Wifi, het wordt volgens mij ook gebruikt voor audio streaming via Bluetooth, bijvoorbeeld naar zo'n stand-alone speaker. Als ik thuis ben zie ik mijn AppleTV in het AirPlay lijstje, en als ik in de auto zit zie ik de Skoda carkit in het lijstje. Als ik thuis ben schakelt hij gelukkig niet automatisch over naar de AppleTV, jammer genoeg doet hij dat in de auto wel...

Bovenaan Onderaan