Columbus en SD kaart

JeeJeeR

Actief lid
Inmiddels alweer een paar maanden de O3C met columbus. Bevalt allemaal erg goed. Maar nu heb een issues met sd kaartjes. Ik zet nu regelmatig nieuwe muziek erop (erbij) voor de kinderen. Het rare is dat hij de nieuwe nummers niet ziet. (wel op PC).

Heb meerdere sd kaarten geprobeerd (16 GB Samsung, 32 GB SanDisk). Beide FAT32 geformatteerd. Bij het verwijderen uit de auto en PC gebruik ik 'veilig verwijderen'.

Het rare is dat het me wel een keer is gelukt (10e keer). Maar waarom? Geen idee...

Heeft iemand ook deze issues? Of een oplossing?

Hans_RS

Forumguru
moet columbus niet eerst de liedjes "indexeren"? ik weet niet of er een knop/menu voor is om dit misschien handmatig te doen? (ik heb de mijne nog niet jammer genoeg)

JeeJeeR

Actief lid
Thanks @bonyuri. Ga eens kijken of ik die handmatige scan kan vinden. Vind het wel vreemd want hij scant ook bij het plaatsen van het kaartje. Vanmiddag ook een andere oplossing gevonden. Kaartje in slot 2 zetten. Hij ziet de nieuwe bestanden daar wel. Daarna weer in slot 1 en ook daar is het dan zichtbaar.

Darkside

Forumguru
Volgens mij kan je browsen op mappenstructuur. Dan moet je alles meteen zien.
En browsen op de database. dan kan het zijn dat hij de nieuwe indeling nog niet ziet.

Skoda_Fan

Actief lid
Columbus zet op zowel een USB stick als mem card een index bestand. Als je deze vewijderd nadat je er nieuwe bestanden hebt opgezet, herkent hij gelijk de nieuwe bestanden (gaat dan opnieuw indexeren). Ik heb op Columbus nog niet gevonden waar een indexering ge-pusht kan worden.

JeeJeeR

Actief lid
Oké, ik ga dat index bestand eens bekijken. En weggooien voordat ik nieuwe bestanden erbijzet. Ik heb zelf ook nog geen handmatige knop gevonden. Het 'scannen' lost het bij mij niet op.

bonyuri

Actief lid
Ik dacht dat de knop "scannen" dat voor je deed.
Dan gaat hij bij mij iig "iets" doen, maar blijkbaar dus niet hetgeen ik verwachtte

Systeem moet eerst indexeren, daarbij is een sdxc geen overbodige luxe. Bij sdhc werkte het bij mij ook slecht/beperkt..

Bovenaan Onderaan