Columbus First Impressions

Ik heb enkele dagen geleden mijn Superb II Elegance in ontvangst mogen nemen. Prima auto. Het Columbus systeem is een prima systeem, maar ik mis nog de volgende features:

1) Met zulk een kleuren DVD scherm is het echt wel een gemiste kans dat het systeem bijvoorbeeld geen ALBUM ART voor MP3 folders ondersteund.
2) Ik vind de MIX feature HEEL gelimiteerd en hij heeft ook een vervelende beperking.
Mijn MP3s zijn gerangschikt als volgt:
ARTIST1
ALBUM1
bestanden
ALBUM2
bestanden
ALBUM3
bestanden
ARTIST2

Ik slaag er niet in om een MIX op te starten van ARTIST1, een MIX over al zijn ALBUMs.
Ik kan ARTIST1 folder wel selecteren, dan PLAY. Daarna speelt de radio altijd ALBUM1, eerste song. Als je dan op dat moment MIX opzet, dan speelt ie alleen ALBUM1. Omdat je op dat niveau zit als je mix hebt opgezet.
Ik heb al een workaround gevonden (je moet minstens 1 file in ARTIST1 folder zetten, deze dan afspelen en dan MIX kiezen. Dan kiest ie alle folders en subfolders van dat moment.
Een andere optie is ook om alles in 1 folder te steken natuurlijk.

Ik mis echt de optie:
"selecteer folder" -> "play" , "kopieren", "MIX" !!!!

3) que GPS mis ik vooral het feit dat je zelf geen eigen POI favorieten folder kan aanmaken

maar voor de rest prima systeem.

___JC___

Forumguru
Ik denk dat je een Columbus moet hebben om dit helemaal te snappen. Maar het klinkt erg vervelend...
:)

Aansluitend op jou work-around: als je in elke artiest-folder nou een MP3 bestand van 5 seconden stilte plaatst, dan kan je dát bestand laten afspelen en dan op MIX drukken. 5 seconden lijkt me daar lang genoeg voor en het neemt dusdanig weinig ruimte in dat je er geen last van hebt.
En dat hoeft natuurlijk alleen maar in de artiest-folders die zelf geen bestanden hebben.

En ja, óók luxe-problemen zijn problemen ;)

nog meer luxeproblemen :-)

Aansluitend op jou work-around: als je in elke artiest-folder nou een MP3 bestand van 5 seconden stilte plaatst, dan kan je dát bestand laten afspelen en dan op MIX drukken. 5 seconden lijkt me daar lang genoeg voor en het neemt dusdanig weinig ruimte in dat je er geen last van hebt.
En dat hoeft natuurlijk alleen maar in de artiest-folders die zelf geen bestanden hebben.

En ja, óók luxe-problemen zijn problemen ;)

Zeer goed idee, had daar ook al aan gedacht.
Ondertussen heb ik nog rare dingen ontdekt:
1) Blijkbaar stelt de Columbus slechts een beperkt MIX lijst samen per keer. Ik denk +/- 20 liedjes per keer. Na 20 liedjes keert ie telkens terug naar het eerste "mix" lied om vervolgens terug een random lijst van 20 songs samen te stellen. Gevolg: het MIX lied is zo ongeveer het meest gespeelde song van allemaal :-) [oplossing is inderdaad om een "stilte"-lied te nemen :-)]

2) De MIX lijst wordt blijkbaar niet opgeslagen op de harde schijf of geheugen. Telkens bij het starten, vervolledigt de Columbus de song waarmee hij bezig was, maar daarna weet ik al wat hij gaat spelen: inderdaad, weer, het MIX lied. ik vermoed dat hij na het starten geen random lijst meer heeft en steeds terug moet komen naar het 'begin' om een nieuwe lijst samen te stellen.

3) Bestanden toevoegen (!) aan een bestaande folder kan ie ook al niet. Dan geeft hij doodleuk de boodschap: "Opgelet. Folder bestaat reeds. Bij "vervolgen" worden alle bestaande bestanden in folder gewist". dooh..
(bv. Copy SIMKAART\MUZIEK naar HDD\MUZIEK terwijl HDD\MUZIEK reeds bestanden bevat)

Hum. Hulp Skoda ? Wanneer komt er een firmware-upgrade uit ?

...

3) que GPS mis ik vooral het feit dat je zelf geen eigen POI favorieten folder kan aanmaken

maar voor de rest prima systeem.

Je kunt gewoon (max.) 100 favorieten locaties aanmaken of via SD kaart importeren.

En even ter info, dezelfde POI limitaties zitten op op het systeem van Audi, Peugeot, Opel, BMW en Renault, als je echt mappen met favorieten wilt importeren dan zal een JVC, Pioneer of TomTom systeem moeten namen, maar dat werkt qua bediening ed. veel slechter dan de Columbus.

Wat ik tot nu toe gezien heb (heb zelf de Columbus maar rijd ook frequent mee met collega's) is de Columbus misschien niet het beste navigatie systeem maar toch minimaal een stevige 2 plaats.

Bron... collega's op de zaak met de bovengenoemde lease auto's\navigatie sytemen.

Je kunt gewoon (max.) 100 favorieten locaties aanmaken of via SD kaart importeren.

Is het dan noodzakelijk om op de SD kaart een speciale map aan te maken of zoiets? Of is dit ook weer afhankelijk van de firmware?? Bij mijn Columbus (jan 2008) is er namelijk geen mogelijkheid om bestanden vanaf een SD kaart te importeren...

Is het dan noodzakelijk om op de SD kaart een speciale map aan te maken of zoiets? Of is dit ook weer afhankelijk van de firmware?? Bij mijn Columbus (jan 2008) is er namelijk geen mogelijkheid om bestanden vanaf een SD kaart te importeren...

Tuurlijk wel.., :)

Alleen moet je je poi's eerst in het juiste formaat krijgen, je zult hiervoor naar de website VWLabs.com moeten gaan (site is van Volkswagen) registreer jezelf download de VW plugin (werkt zowel met IE als met FireFox) dan kun je poi's gaan aanmaken en exporteren naar SD kaart, al met al een omslachtige procedure maar het kan dus wel.

Persoonlijk die ik het nu anders, ik navigeer naar een klant via plaats+straat en als ik er dan ben sla ik de GPS positie op in de Columbus onder favorieten.

Tuurlijk wel.., :)

Alleen moet je je poi's eerst in het juiste formaat krijgen, je zult hiervoor naar de website VWLabs.com moeten gaan (site is van Volkswagen) registreer jezelf download de VW plugin (werkt zowel met IE als met FireFox) dan kun je poi's gaan aanmaken en exporteren naar SD kaart, al met al een omslachtige procedure maar het kan dus wel.

Persoonlijk die ik het nu anders, ik navigeer naar een klant via plaats+straat en als ik er dan ben sla ik de GPS positie op in de Columbus onder favorieten.

Tuurlijk wel is niet zo logisch, want als ik in het nav menu kies voor nieuw doel dan staat er nergens een mogelijkheid om POI te importeren vanaf een SD kaart

Bedankt., dat werkt beter dan die site van VW Labs, plus je kunt ook nog eens via POI-foto's navigeren merk ik nu.

Dat zou kunnen ik heb 2660 erop staan.

Met 2660 kun je navigeren vanaf SD Kaart, zelfs mbv. (gekoppelde) foto's die dan ook op je SD Kaart staan.
Met pre 2660 moest ik ze importeren als favoriten vanaf SD Kaart voordat ik ernaar kon navigeren, ik weet niet meer precies waar die functie precies zit (waarschijnlijk onder favoriten) maar het zit er echt op.

Bovenaan Onderaan