Columbus for dummies...

E.T.

Lid
Ik heb een nieuwe Superb met Columbus-systeem. Bij het afhalen van de wagen bij de dealer kreeg ik amper uitleg over deze wagen, laat staan over Columbus. Ik heb inmiddels één en ander zelf ingesteld en uitgevogeld, maar ik heb toch nog enkele praktische vraagjes:

1. in de statusbalk van het scherm (bovenrand) staat links van de batterij-indicator van de GSM een Bluetooth icoontje. Dit veranderd na een tijdje in een omcirkeld cijfer (1, 2, 3, 4, ...) Wat is hiervan de betekenis? Ik vind hier niets over terug in de manuals.

2. Kan ik via de ontvanger muziek streamen zonder mijn GSM met een usb-kabel aan te sluiten? Ik denk hierbij concreet aan 'De Tijdloze' van Studio Brussel.

Ten slotte is iedere link naar een Youtube Columbus tutorial of andere praktische info welkom. De handleiding vind ik nogal omslachtig en soms weinig verhelderend. Ik weet het, ik ben van de generatie die zonder streaming, podcasts en dergelijke meer is opgegroeid, maar ik doe mijn best...:D

Bakkertje

Forumguru
het antwoord op je eerste vraag heb ik niet..
2. ja dat kan via bluetooth audio. Media kiezen en daarna bij bron voor bluetooth kiezen en dan je telefoon als bron kiezen.

klik hier voor youtube instructies :D

• Leuk
Waarderingen: E.T.

Antera

Donateur
Die 1 is volgens mij sim die hij ziet? Heeft je telefoon 2 sim kaart houders misschien ? Mijn telefoon doet dat ook namelijk.

E.T.

Lid
Neen, mijn GSM heeft maar 1 sim-kaart. Bovendien verschijnt soms het cijfer 3 of 4...:pieker:

JMS

Lid
@E.T. Volgens mij is dat cijfertje het aantal meldingen (vb. Software updates, ...) die ontvangen zijn. Je kan dan van het midden bovenaan naar beneden swypen en dan kan je de meldingen zien (dit is alleszins zo op de amundsen). Ik heb dit zelf ook nog maar sinds kort ontdekt.

• Leuk
Waarderingen: E.T.

E.T.

Lid
@E.T. Volgens mij is dat cijfertje het aantal meldingen (vb. Software updates, ...) die ontvangen zijn. Je kan dan van het midden bovenaan naar beneden swypen en dan kan je de meldingen zien (dit is alleszins zo op de amundsen). Ik heb dit zelf ook nog maar sinds kort ontdekt.

Klopt, heb dit vandaag gecheckt. Bedankt voor de info!

Bovenaan Onderaan