Columbus MIB2 firmware

Iemand die me kan helpen aan een linkje naar recente firmware voor de Columbus MIB2?
Ik zit op versie 0942. Na zoeken op Google weet ik dat er ondertussen al versie 1433 beschikbaar is maar ik kan helaas de installatie niet vinden.

Ik zou willen dat ik de changelogs van alle tussenliggende versies kon inzien maar helaas. Normaal is de reden voor nieuwere firmware het oplossen van bepaalde bugs en ik ga er van uit dat dat hier ook zo zal zijn. Waar ik persoonlijk op hoop is dat de berekening van routes bij afgesloten wegen beter wordt.
Afgelopen week moest ik omrijden vanwege een afgesloten snelweg maar de navigatie was echt niet in staat om een fatsoenlijk alternatief te bieden. Google maps daarentegen gaf een logische route die 45 minuten sneller was...

Rainesh

Forumguru
Een link naar de installatie of is dit een uitnodiging om langs te komen?
Heb je een MIb2 of 2.5? Voor beide heb ik de laatste officiële updates liggen. 1433 en 1440.

1433 = MIB2 (columbus met draaiknoppen)
1440 = MIB2.5 (Columbus met volledig touch)

Installatie doe ik liever zelf.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Heb (gelukkig) een MIB2.

Bedankt voor het aanbod maar daar moet ik toch echt even over nadenken. Kost me eigenlijk te veel tijd waarbij het niet zeker is wat het concreet oplevert.

Rainesh

Forumguru
Ik heb laatst nog een MIB2 geupdate, systeem is stuk sneller geworden. Laden, door lijsten heen gaat etc gaat veel rapper. Zelfde ook met een VW MIB2, die had Android Auto problemen. Ook allemaal opgelost.

Volgende week update ik een Skoda MIB2 van versie 343 naar 1433.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een MIb2 of 2.5? Voor beide heb ik de laatste officiële updates liggen:
1433 = MIB2 (columbus met draaiknoppen)
1440 = MIB2.5 (Columbus met volledig touch)
Het zou mooi zijn als wij die updates kunnen downloaden. Rij zelf in een Skoda Octavia uit 2017 met Columbus. Snap niet dat Skoda of VW dit niet gewoon beschikbaar stelt.

ertromp

Forumguru
Die updates kun je ook zelf downloaden maar je moet een tool (flashtool/software) hebben om die files naar je diverse modulen toe te kunnen uploaden.
Daarnaast moet je goed in de gaten houden welke versies voor welke module.
Software waarmee je kunt uploaden is bijvoorbeeld ODIS van VAG zelf maar ook met VCP kun je modules flashen.
De files kunnen bijvoorbeeld van Erwin Skoda afgehaald worden als je daar een profiel hebt.
Dus VW / Skoda stelt het beschikbaar maar om nou maar lukraak er mee aan de gang te gaan :nailbiting:

Rainesh

Forumguru
Nee...dat is enkel voor regelapparaten zoals parkeersensoren, motor, versnellingsbak etc.

Voor je MIB is dat gewoon een software update via een sd kaartje

ertromp

Forumguru
Dus zou prima zelf te doen zijn...........en jammer dat VAG daarin niet ondersteund

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ik geen updates beschikbaar willen stellen??????......
Lees een paar posts terug dan zie je dat Rainesh ze heeft
Beter aan hem vragen want ik heb ze helaas niet voor je

• Leuk
Waarderingen: EdK
Excuus, verkeerd gelezen. @Rainesh aan jou de vraag: Is er er een mogelijkheid dat je de update beschikbaar stelt? Den Haag is voor mij nl 2 uur rijden.

Rainesh

Forumguru
Doe ik bewust niet. Aantal van de firmwares heb ik ook gekocht en je kunt niet zomaar een versie installeren. Als je bijv Canton hebt, dan zijn er weer andere handelingen die erbij gedaan moeten worden.

Puur om te zorgen dat het systeem niet om zeep geholpen wordt, doe ik zelf de firmware updates.

ertromp

Forumguru
In diverse rubrieken @Ruudjuh zie ik dat je al sinds 2018 aan het kijken bent voor die firmware update dus zeg een 2 jaar. Wat is dan een 2x2uur naar Den Haag................:D En dan ook nog iemand met ervaring aan de knoppen

EdK

Forumguru
2x2 uur ???
Rij je met vrouw en kinderen eerst naar scheveningen en laat je die daar achter !
Zal je dan ook niet elke dag zien die mooie noordzee ?
En doet jij je update bij @Rainesh, daarna kun je hem nog een verbouwing geven de wagen in de schilderswijk voor weinig !
En dan nog even de dame en kids ophalen van scheveningen ! Hou er wel rekening mee dat de lading terug zwaarder is vanwege zand en schelpen die mee moeten ! :D

Bovenaan Onderaan