Columbus / RNS510 (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlaven

Lid
Hallo!

Ik heb nu een nieuwe Octavia Elegance BL besteld en zal over enkele maanden geleverd gaan worden.
Daar zit ook zo'n Columbus systeem in. Ik probeer daar nu het e.e.a. van terug te vinden op internet (youtube e.d.)
Ik zie dat er op verschillende plaatsen gesproken wordt over een RNS-510 systeem. Is dat hetzelfde??

Is er ergens een duidelijke handleiding of iets dergelijks te krijgen/downloaden, zodat ik mij al een beetje kan inlezen?

Klaasje

Forumguru
volgens mij is van de columbus nog een oudere manual. Tegenwoordig heeft de Columbus 3 partities
1:navigate 2: mp3 en 3: POI's

Ik weet niet hoe je de eigen POI's kunt opslaan, want ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe Octavia.

Dus als iemand weet hoe je op nieuwe Columbus versie D de POI zelf kan toevoegen, dan zien we het hier wel ergens terug op forum

Darkside

Forumguru
Heb idd een Versie D columbus (heb namelijk een TMC knop en geen traffic).
Maar gewoon nog de oude kaarten en daardoor ook nog gewoon 2 partities.
Als ik de nieuw kaarten zou gebruiken zou deze de hd formatteren en indelen in 3 partities.
heb mijn auto sinds 1-11-2010

Klaasje

Forumguru
kijk, dat is duidelijk.
je hebt dan denk ik de nieuwe kaarten V7 nodig (of V7.1) samen met de nieuwe firmware 3810

pff, waarom installeren ze het dan niet standaard bij aflevering goed.

Darkside

Forumguru
Ten tijde van levering was de V7 kaarten nog niet beschikbaar. Deze zijn begin december beschikbaar gesteld meen ik. En daarbij zal ook de oude voorraad op moeten.

Klaasje

Forumguru
typisch PON. Bij een nieuwe auto moet je toch ook de nieuwste kaarten krijgen.
Maar ja, die discussie is al vaker hier gevoerd.
Mijn nieuwe komt in juni, als ik zo de levertijden bekijk, dus dan zal ik wel de "nieuwste versie" krijgen

hemi24

Forumguru
Maar gewoon nog de oude kaarten en daardoor ook nog gewoon 2 partities.
Als ik de nieuw kaarten zou gebruiken zou deze de hd formatteren en indelen in 3 partities.

Het laden van nieuwere (kaart)software gaat weinig veranderen aan de partities van je HDD, hiervoor zul je een firmware-update moeten uitvoeren.

Momenteel rij ik zelf met de V7 kaart voor West-Europa en de firmware 1304 (omdat mijn Columbus nog van voor KW46/2009 is en nog geen spraaksturing heeft).

Klaasje

Forumguru
Ik heb ook versie 7, maar daar werkt traffic info niet
goed. Voor de nieuwe columbus heb je V7 ism FW38xx
nodig

Marcoja1

Nieuw lid
Vrijdag wordt mijn OC geleverd met de Columbus, niet over na gedacht maar geen software bij de navigatie.

Hoe kom ik tegen een normale vergoeding aan west Europa software, iemand een adres voor me?

Klaasje

Forumguru
bij de dealer voor 220,--
er zijn andere mogelijkheden, maar daar moet je me maar een PM voor sturen :-)

Maar als je de dealer een beetje lief aankijkt, zal hij wellicht de DVD naar je harddisk kopieren.

nomad

Senior Member
7.1 is inmiddels ook verkrijgbaar. Dan krijg je ook nederlandse spraaksturing (eindelijk !)

Darkside

Forumguru
O kijk nederlandse spraak besturing. Toch maar eens kijken voor een mooie update dan
(ps ik dacht dat wanneer je een nieuwere DVD kocht hij automatisch ook de FW ging updaten).

ChevyVette

Nieuw lid
Mijn dvd is vrijgegeven, softwarematig, werkt dat nog na een FW update of moet die dan weer worden vrijgegeven?

Ik rij sinds een aantal dagen met V7. Veel is er niet veranderd heb ik het idee. Heb al wel gemerkt dat een aantal wegen toegevoegd zijn :-) Firmware 2764.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan