Columbus upgrade

richardkers

Nieuw lid
Hallo,

Mijn naam is Richard, ik ben sinds een week een trotse bezitter van een octavia combi uit augustus 2014 model 5e.

Tevens een Apple fan en zou graag mijn columbus systeem werkend hebben met CarPlay, echter dit zit er niet op, ik ben al dagen bezig om er achter te komen of er een firmware update mogelijk is om alsnog deze features te kunnen gebruiken, maar deze info lijkt nergens te vinden te zijn.

zijn er leden die mij een goed antwoord kunnen geven?

Is mijn columbus-II middels een update te verbeteren?

alvast bedankt

Rallye

Forumguru
Volgens mij is Carplay alleen mogelijk bij een MIB2-Columbus. In 2014 waren die er nog niet. Wellicht kun je de MIB1-Columbus vervangen door een MIB2? Ik weet niet of dan vervolgens Carplay nog geactiveerd moet (of kan) worden. Ik heb een MIB2-Amundsen en daar is Carplay achteraf geactiveerd.

Vervangen door een MIB2 gaat wel geld kosten en dan komt inderdaad de vraag op of je zoveel hebt aan Carplay. En inderdaad, dat valt tegen. Ik mis vooral Flitsmeister en Google maps.

Kun je niet iets anders? Zit er op een MIB1-Columbus en video-ingang waar je een Apple TV zou kunnen aansluiten o.i.d.?

D

Deleted member 24009

Ik kan je mbt je vraag niet verder helpen maar obv ervaring met CarPlay op een Amundsen zou ik zeggen: bespaar jezelf de tijd, energie, geld en mogelijk ergernis. Ik vind CarPlay niet heel veel toevoegen, enige waarvoor ik het af en toe gebruik is Spotify, verder voegt het naar mijn idee niet veel toe aan de mogelijkheden die je al hebt met Amundsen of Columbus.

Antera

Donateur
En software update is niet mogelijk. Je zal dan het systeem moeten vervangen voor de juiste MIB2 dit gaat een hoop geld kosten en is het idd niet waarde. Erg leuk maar verwacht geen wonderen van Carplay

richardkers

Nieuw lid
bedankt allemaal voor de reacties!, CarPlay is het dan wellicht niet waard, nadeel van mijn huidige systeem is dat ik alleen via BT mijn verbinding tot stand kan brengen, ook mirror link is geen aanwezige optie in mijn huidige systeem.

Ik zal het er dan mee moeten doen...

Nogmaals bedankt

B.Stuurder

Forumguru
Heel eerlijk @richardkers , ik heb Carplay en een iPhone, maar via Bluetooth verbinden werkt veel sneller en de kwaliteit van de muziek is beter via Bluetooth dan via Carplay. Het enige voordeel is dat je afspeellijsten kunt browsen in Spotify via Carplay en dan kunt zien welke nummers je doorbladerd. Bladeren kan ook via BT maar dan zie je niks. Verder bel ik vooral op spraak en dat werkt even goed met de standaard systemen als met Carplay.

Rallye

Forumguru
Dat van de kwaliteit van de muziek zou niet zo moeten zijn. Bluetooth levert extra compressie op, die via de kabel niet hoeft... Ik heb het niet overigens getest.

Bovenaan Onderaan