Columbus verbinden met HTC One V android toestel

mniezen

Nieuw lid
Hallo,

Vandaag in mijn gloednieuwe Octavia een poging gedaan om mijn HTC One V te verbinden met de 'auto'. Eerst dus met bluetooth gezocht naar mijn telefoon. Die wordt gevonden. En uiteindeijk maakt hij daar ook verbinding mee. Echter... bellen lukt dan niet. Contacten overhalen lukt ook niet.

Heeft iemand een idee?

Groet,

Maurice

lugolux78

Donateur
Heb je de bluetooth open aan telefoonkant (zichtbaar en connecteerbaar)? Heb zelf android (weliswaar Samsung) en kon heel makkelijk (tijdens proefrit connecteren, en zelfs streamen...Denk dus dat het aan de bluetooth instelling op mobiel ligt...

mniezen

Nieuw lid
Ik denk inderdaad ook dat het een telefoon instelling probleem is. Bij de Iphone van de dealer werkte eea wel. Echter hoe los ik eea op ;)

lugolux78

Donateur
Instellingen > Bluetooth > zichtbaar? Ja
En dan koppelen. Dus eerst telefoon instellen. Dan auto op contact. Auto zoeken vanuit telefoon. Verbinden. Als het goed is krijg je vraag of auto bepaalde gegevens mag downloaden. Uiteraard Ja ingeven.

Should fix it

hemi24

Forumguru
Laatst een dag een O3 (met Columbus) meegehad van de dealer en die deed het prima met mijn HTC One X...
Boekje al open gehad?

mniezen

Nieuw lid
Ik heb gisteren 1,5 uur bij de dealer gezeten. Hem lukte het ook niet.

Ik ga nog eens proberen om vanuit de telefoon de connectie te maken ipv vanuit de auto.

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb zelf ook een probleem met de BT-verbinding.
Verbinden en contacten en afbeeldingen overhalen gaat prima.
Maar bellen is een hopeloze actie. Inkomende gesprekken worden pas na een seconde of 8 doorgegeven over de speakers. En uitgaand bellen neemt ie vaak helemaal niet over op de speakers.

Ik heb een Samsung Galaxy S duos (dual sim), dus het kan zijn dat hij dualsim niet leuk vindt.

lugolux78

Donateur
Heb op mijn huidige auto ook probleem met Bluetooth. Vaak helpt bij opnemen kort Bluetooth aan en uitzetten. Gaar sneller dan de 8 seconden ;)

Inderdaad wel auto linken vanaf telefoon. Hij ziet hem als auto extern headset of dergelijke bij mijn Audi moet je dan pin ingeven. Daarna bevestiging dat je akkoord gaat met overnemen van data uit de telefoon

Bovenaan Onderaan