Columbus

basbrussee

Nieuw lid
Hallo allemaal mijn naam is bas heb sinds dec 2014 een yeti uit 2011 toen de standaard radio erin zat werkte de stuurwielbediening nog en werd als kachel stand wijzide ook weergegeven heb pas mijn columbus uit mijn octavia van 2005 gezet nu word kachel niet meer weergegeven en doet stuurwielbediening niet meer heeft iemand idee om dit werkend te krijgen gr bas

Joske

Forumguru
Welkom Bas. Leestekens zou je post duidelijker kunnen maken.. Nu kan ik er niet helemaal iets van maken
Maar ik vermoed dat de Columbus aangemeld moet worden dmv vcds. :)

Tallguy

Forumguru
@basbrussee : Wil je aub even letten op je leestekens? Zie ook onze forumregels hierover. Graag je post aanpassen. Wat Joske aangeeft is het zo wel erg lastig lezen.
Topic tevens verplaatst naar Car Audio topic, want dit heeft allemaal te maken met de interactie naar je Columbus.

EdK

Forumguru
Gaat er van uit dat de oude in de Yeti de Swing was ( is )
Nu heb je dus de columbus er in gezet vanuit je oude wagen in de Yeti
Ik heb eenzelfde gedaan in me Yeti en dus ook de Swing eruit gehaald maar alleen dan een Zenec er in gezet.

Op dat moment deed de stuurbediening het gewoon en werd de temperatuur etc gewoon weergegeven in de Zenec
Ook werden de muziek zenders in de maxidot weergegeven alleen alles mbt de Navi werd niet in maxidot weergegeven.
En dus ook het geluid was niet met stuurknoppen te bedienen.

Wat er moet gebeuren is dat je columbus aangemeld moet worden in de boord computer
dit kan met de VCDS kabel, maar voor zulk soort dingen kun je ook bij je dealer terecht.
\succes ermee

basbrussee

Nieuw lid
Misschien domme vraag wat is vcds . En inderdaad word ook niks in maxi dot aangegeven. Vind verder fijn toestel.

ertromp

Forumguru
Je collega heeft waarschijnlijk gelijk. Is het wel een Columbus??? Die was er in 2005 toch nog niet?? :pieker:

Michelv.

Forumguru
Als de Columbus in een Octavia van 2005 heeft gezeten en daar alles werkte(en nu in een "Nieuwere" auto niet) moeten er 2 bestandjes van de Firmware herbenoemd worden zodat alles weer werkt, ik had een zelfde probleem met een "nieuwere" Columbus in een 2006 Octavia.

Dus als je in principe gewoon de Firmware zou updaten zou het ook moeten werken ga ik vanuit.

Maar laat om te beginnen maar eens de sticker die achterop de Columbus zit maar eens zien, of de huidige Firmware en Software versie.

Bovenaan Onderaan