Combi 1.9 TDI

woutr

Forumguru
Beste mensen,

Allereerst...een fijne kerst toegewenst! :cheers:

Ter zake.. De 1.9tdi van de fabia 1 (combi), is dat een betrouwbare motor? Oftewel, een aanrader?

memoscan

Senior Member
Hallo Wouter, zojuist na uitgebreid kerstdiner weggereden onze oudste zoon met f1 1,9 TDi gekocht met 150000km op de klok, inmidels 230000km is helemaal om met deze auto na zoveel andere auto,s enige onkosten waren distributieriem en hulpveren is een prima gezinsauto waar ook nog met regelmaat met grote aanhangwagen mee naar Frankrijk gaat met propvol voer en visspullen ook zeer betrouwbare motor

Joske

Forumguru
zeer degelijk blok, is volgens mij ook een 100pk versie ipv de 105pk dacht ik?

Kan probleemloos heel wat kilometers rijden, heeft zichzelf al genoeg bewezen in andere auto's. :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Volgens mij vind je 'm weinig in de Fabia, maar genoeg in andere VAG-modellen zoals de Golf, Polo, Ibiza, Cordoba, Leon, Octavia en daar over het algemeen weinig problemen. Er zijn wat motorcodes geweest met problemen (ik dacht de o.a. de BKD) maar de blokken met problemen zijn ondertussen wel afgevoerd.

3deskoda?

Senior Member
101pk was het. Had dit blok in mijn eerste Skoda. Tonnen rijplezier. Kocht de wagen nieuw in 2001 en zag hem 3 maanden geleden nog eens terug in de garage. Behalve normale slijtage nog geen kosten geweest aan de auto. Heeft intussen 270k km.

Elmarrr

Actief lid
Heb inmiddels 370.000 km gereden met dit blok, 1.9 TDI 101 pk, en hij blijft maar doorgaan (zelf vanaf 230.000 km). Net een grote beurt zonder bijzonderheden laten doen. Goeie keuze voor vele kilometers! :)

Edition2015

Forumguru
Ik heb een Superb 1 gereden tot 2 ton, een Golf V tot 2 ton en een Seat Altea Xl tot 246.000, alleen bij de Seat nieuwe drukgroep moeten laten plaatsen, verder probleemloos. Deze hadden alle 3 een 1.9 TDI.

Bovenaan Onderaan