(Combi) Achterklep raakt beschermstrip op bumper

Na het in januari ophalen van mijn nieuwe auto kwam ik erachter dat de achterklep de beschermstrip op de bovenkant van de bumper raakte. Erg vervelend en er zat uiteraard een beschadiging op de bumper.

De dealer heeft alles netjes opgelost (nieuwe strip). Toen ik de auto op ging halen vond ik echter dat de kier tussen de klep en bumper nog behoorlijk klein was (er kunnen ongeveer 2 a 3 bankpasjes tussen in het midden). We hebben toen nog gekeken naar een nieuwe combi die binnen stond en die had hetzelfde probleem. Ik zie echter ook octavia's die een veel ruimere kier hebben.

Nu zie ik weer een streep op de strip van de bumper verschijnen, dit komt waarschijnlijk door hert doorveren van de klep bij afsluiten. De dealer heeft destijds de rubberdoppen van de achterklep al ruimer afgesteld echter waarschijnlijk niet voldoende.

Heeft iemand dit probleem ook al eens ondervonden/komt dit bekend voor. Zo ja wat was de oplossing?

redfoxert

Senior Member
Typisch ... de Renault van mijn ouders heeft vrijwel precies hetzelfde alleen dat er geen beschermstrip zit op de bumper maar gewoon direct de lak. Daar was de lak dus beschadigd en een schadeherstel bedrijf heeft dat gemaakt. Alleen hebben ze aan de achterklep niets gedaan. Het lijkt erop alsof deze enigzins "scheef" hangt en tijdens het rijden "kraakt" de achterkant. Vooral bij drempels hoort mijn vader dit en dat is dan ook precies wanneer de klep schuurt tegen de bumper. Hoe ze dit op gaan lossen weet ik niet maar ik vermoed dat de klep of vervangen moet worden of de scharnieren enigzins gericht moeten worden.

LenK

Forumguru
Je kunt de hoogte van de klep controleren ahv horizontale vouw boven nummerplaat, die moet uitkomen bij de scheiding tussen wit en rood in de achterlichten.
Kan het ook niet zijn dat de bumper een afwijking heeft?

Je kunt de hoogte van de klep controleren ahv horizontale vouw boven nummerplaat, die moet uitkomen bij de scheiding tussen wit en rood in de achterlichten.
Kan het ook niet zijn dat de bumper een afwijking heeft?

Nee dat is niet het geval. De eerste keer dat de strip vervangen is was alles goed (veel grotere kier tussen klep en bumper). Men had echter door het vervangen van de bumperafdekstrip de bumper ook beschadigd (met een schroevendraaier de strip losmaken). Daarna is de bumper vervangen en de kier weer kleiner geworden (overigens is de bumper wel goed gemonteerd).

alwaysrich

Nieuw lid
Na het in januari ophalen van mijn nieuwe auto kwam ik erachter dat de achterklep de beschermstrip op de bovenkant van de bumper raakte. Erg vervelend en er zat uiteraard een beschadiging op de bumper.

De dealer heeft alles netjes opgelost (nieuwe strip). Toen ik de auto op ging halen vond ik echter dat de kier tussen de klep en bumper nog behoorlijk klein was (er kunnen ongeveer 2 a 3 bankpasjes tussen in het midden). We hebben toen nog gekeken naar een nieuwe combi die binnen stond en die had hetzelfde probleem. Ik zie echter ook octavia's die een veel ruimere kier hebben.

Nu zie ik weer een streep op de strip van de bumper verschijnen, dit komt waarschijnlijk door hert doorveren van de klep bij afsluiten. De dealer heeft destijds de rubberdoppen van de achterklep al ruimer afgesteld echter waarschijnlijk niet voldoende.

Heeft iemand dit probleem ook al eens ondervonden/komt dit bekend voor. Zo ja wat was de oplossing?
Ja, heb de mijn Octavia2 nu twee weken, zelfde geconstateerd. Als de klep dicht is zie je er niets van maar heb de gewone zwarte kunstofbumper (niet meegespoten). Weet niet of ik er iets aan laat doen, het wordt er niet altijd beter op zoals je zelf hebt ontdekt.....

eddiedrunel

Nieuw lid
achterklep raakt beschermstrip

Heb een O2 van feb 2007 en heb hetzelfde probleem. Niet alleen beschermstrip is beschadigd constateer nu ook bladderende lak op achterklep. Probleem nu dus nog groter. Ga morgen terug naar dealer..

van inkel

Forumguru
Heb een O2 van feb 2007 en heb hetzelfde probleem. Niet alleen beschermstrip is beschadigd constateer nu ook bladderende lak op achterklep. Probleem nu dus nog groter. Ga morgen terug naar dealer..

Onderaan de achterklep zitten twee afstandsrubbers (verstelbaar) waarschijnlijk een beetje uitdraaien en het is opgelost.

Bovenaan Onderaan