Combi of Hatchback of..?

Hallo lieve leden,

Ben nieuw (see M&G),

Ik wil heel graag een skoda Fabia I. Dit pakt me gewoon.

Ik heb kort nog begrepen dat het bouwjaar niet alles is en dat onderhoud natuurlijk ook telt.

Nou neig ik stiekem ook naar een combi. Behalve dat het ongeveer 30 kilo zwaarder is, ben ik bang dat het bij onderhoud aardig gek kan oplopen qua kosten. ( ik ben een leek dus ik kan er ook helemaal naast zitten hoor)

Combi's uit 2001 zijn die goed of kan ik jonger kijken en komen de standaard problemen die een Hatchback 1.4 (mpi) bijvoorbeeld heeft ook voor bij een combi of is dit weer ander koek?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :)

Mani

Cordoba

Forumguru
Combi is iets zwaarder, verbruikt iets meer brandstof en heeft veel meer bagageruimte, dat zijn de essentiele verschillen. De achterwisser voor een hatchback en een combi zijn verschillend, en heel veel Fabia hatchback-achterwissers vind je op een Seat Leon (vooral het eerste model) maar ook op andere Seats.

Motoren zijn volgens mij gelijk, dus wat dat betreft geen verschil tussen HB en combi.

Joske

Forumguru
Verschil in "kosten" kan ik mij moeilijk voorstellen.. aangezien enkel de vorm van het koetswerk anders is. De combi heeft een starre achteras, weet niet hoe het zit bij de HB. (maar zal ook wel geen onafhankelijke wielophanging zijn vermoed ik). Voor de rest, zoals Cordoba al aangaf, zelfde motoren en "kwaaltjes".

turboturbo

Forumguru
In mijn geval was een hatchback 1 trap goedkoper in de WB, ook vond ik de hb iets vlotter ogen. Maar voor die paar euro zou ik jezelf geen ruimte van een station ontnemen als je die nodig denkt te hebben. Nu ik een dochter heb, had ik achteraf liever een station, toch.

ben ik bang dat het bij onderhoud aardig gek kan oplopen qua kosten.
Als je hiervoor bang bent heb je verschillende opties.
- Koop bij een betrouwbare garage, met (bovag?) garantie en