Combi - Roest op de achterklep!

MoZe

Lid
GroteFoto-UP3YFGYX.jpg

Met de zoekfunctie heb ik niets kunnen vinden, dus ik lijk de eerste te zijn met dit probleem...

Bij mijn Combi staat er met dit weer een mooie film regenwater op de bumper, zodat de onderkant (scherpe rand) van de achterklep de hele tijd in het water hangt.
Blijkbaar was de lak beschadigd (heb de auto pas een paar weken), met als gevolg een mooi stuk roest op de klep.

Nu ga ik dat natuurlijk schoonmaken en van een vers stukje lak voorzien, maar wat ik eigenlijk wil weten:
Is het normaal dat er water op de bumper blijft staan?
Is hier iets aan te doen?

Bijlagen

• GroteFoto-UP3YFGYX.jpg
    GroteFoto-UP3YFGYX.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 120

CDO

Forumguru
Toevallig een tekhaak?? ik heb hier eerder een berichtje over gepost. Ik heb hetzelfde probleem. Trekhaak is gemonteerd en bumper wordt dan te hoog terug gehangen waardoor de klep over de bumper schuurt. Misschien ook bij jouw de oorzaak?? Als dit zo is moet je naats spuitwerk ook je bumper even af laten hangen door een goede monteur.

Als er water blijft staan en de lak zit gewoon op de klep mag dit geen probleem zijn. Bij mij (S2C) blijft ook wel eens wat water staan in de uitsparing.

MoZe

Lid
Snelle reactie :)

Heb een trekhaak inderdaad.
Moet toch naar de dealer voor een lakstift, dus zal gelijk vragen of ze daar eens naar willen kijken.

MoZe

Lid
Terug van de dealer:
Bumper hangt netjes, klep schuurt er ook niet overheen.
Volgens de medewerker was het omhoogkomen van de bumper bij een trekhaak vooral een Fabia probleem.

Zodra het weer droog is gaan we aan de gang om de lak te repareren.

Antera

Donateur
het zal niet alleen door water komen meestal. met het dichtgooien en misschien wel smijten komt de klep meestal toch even tegen de bumper aan waardoor er langzaam aan schade ontstaat en dan als gevolg dit.

MoZe

Lid
Nee, de lak is ook duidelijk beschadigt (als je goed kijkt zie je dat ook op de foto) en het lijkt mij sterk dat dit door het schrapen over een kunststof bumper is gebeurd.
Ik sluit niet uit dat de vorige eigenaar een keer de klep heeft opengetrokken terwijl hij iets te dicht op een muurtje stond geparkeerd of zoiets.

Cordoba

Forumguru
Misschien dat een vorige eigenaar een balk of een fiets of iets dergelijks half buiten de achterklep heeft vervoerd, en de achterklep daar zo tegenaan getrokken zonder bescherming ertussen.

Falcon

Donateur
Ik zal ook even bij mijn auto kijken.. keep you posted.

Trouwens van welk bouwjaar is deze Occie?

Ik heb het zelfde verhaal gehad, bumper te hoog terug gehangen na montage van trekhaak. met als gevolg roest op precies dezelfde plek zoals jij hebt. Het is nogal een precisie werkje om de bumper in de juiste richels te krijgen en op de juiste hoogte af te hangen.

Remedie, eerst bumper afhangen en vooral kijken of ook het midden stuk op juiste hoogte is van de bumper. paar keer goed achterklep open en dicht gooien om te kijken of er niks schuurt e.d. en dan pas laten overspuiten!! Anders kan je naar een paar week weer (mijn garage heeft 2x spuit kosten moeten betalen, een richeltje middensectie bumper niet goed afgehangen)

Bovenaan Onderaan