Comfortmodule Fabia Combi 2002, lekstroom

Jazzy

Lid
Wij hebben sinds kort een Fabia Combi Elegance uit 2002 maar na een paar dagen bleek de accu leeg te zijn. Als de motor loopt is de boordspanning >14 V dus ik zie geen problemen met de laadspanning. Wel valt op dat de auto 0,37 A blijft trekken nadat ik hem op slot gezet heb, dat is natuurlijk veel te veel.

Daarom heb ik de zekeringen er één voor één uitgehaald en bleek dat zekering 49 de verantwoordelijke was, hier zit de comfortmodule op van de centrale deurvergrendeling. Nu heb ik al gezien dat die wel vaker problemen geeft met stroomverbruik dus ben ik even voor een alternatief op Ebay gaan kijken. Maar in mijn auto zit de 6Q0 959 433 C en op Ebay zie ik alleen maar de 6Q0 959 433 A/E/G/H versies. Weet iemand wat het verschil is?

Ronnie

Forumguru
Ik zou eens eerst de CV modules in de portieren bekijken/nameten met de multimeter, het kan goed zijn dat er eentje blijft "hangen"........

Jazzy

Lid
Zou dat geen fout moeten opleveren in de module? Ik heb hem uitgelezen maar zie geen fouten.

Mijn andere vraag heb ik al beantwoord denk ik, zie in ETKA dat de 6Q0 959 433 C is vervangen door de 6Q0 959 433 E.

Jazzy

Lid
Weinig reakties hier, maar omdat ik weet dat dit probleem vaak voorkomt bij de Fabia 1 post ik de oplossing toch maar even.

Ik heb via Marktplaats een module met typenummer 6Q0 959 433 E gekocht. Het vervangen van de unit is een eitje, als je weet dat hij recht boven het gaspedaal hangt. Als je hem vervolgens uitleest dan krijg je deze storing:
Address 46: Central Conv.
Controller: 6Q0 959 433 E
Component: 2S Komfortgerát 0001
Coding: 00067
Shop #: WSC 13765
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

Ik heb hem even vergeleken met een oudere uitdraai en daar stond:
Address 46: Central Conv.
Controller: 6Q0 959 433 C
Component: 07 Komfortgerát 0002
Coding: 00259
Shop #: WSC 13765

Met VCDS was het vervolgens een eitje om de 00067 te vervangen door 00259. Ja gaat naar de betreffende module en klikt Coding. Dan kom je in dit scherm en pas je de gegevens aan waar nodig: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recode_screen.html

Bovenaan Onderaan