Comfortmodule vervangen, sleutels opnieuw "inleren"?

Jazzy

Lid
Ik heb de comfortmodule van onze Fabia uit 2002 vervangen en vervolgens de codering weer goed gezet. Alleen doet de afstandsbediening van de sleutels het nu niet meer. De procedure uit de handleiding heb ik gevolgd maar dat heeft geen effect.

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Heb de beschikking over VagCom/VCDS.

TurboBooster

Forumguru
Kan volgens mij alleen bij de dealer via een online verbinding met de fabriek of importeur.
Dit ivm. beveiliging mbt. omkatten van auto´s.

Cordoba

Forumguru
Sleutel/AB heeft volgens mij niets met omkatten te maken. (een omgekatte auto houdt dezelfde sleutels, en vaak vind je het originele chassisnr. ook nog terug op plaatsen die niet op het kenteken staan vermeld. Bij omkatten wordt vaak alleen het chassisnr. op de officiele plaats veranderd.)

Cordoba

Forumguru
Maar we zijn het er over eens dat dit alleen bij de dealer kan?

Volgens mij hoeft dat niet persé, wel vaker gelezen dat mensen om één of andere reden een sleutel opnieuw moesten inleren/aanmelden en dit zelf oplosten (dus buiten dealer om). Probeer anders eens of Adjego het weet, dat is iemand die soms meer voor elkaar krijgt dan sommige dealers.

Jazzy

Lid
Super, dat is precies wat ik zocht. Helaas blijkt kan ik het aantal sleutels niet instellen, de waarde blijft op 1 staan als ik de Test button druk. Ik zie meer mensen met dat probleem en ik zou eerst deze procedure uit moeten voeren:
In some cases, it may be necessary to clear out existing matched remotes using the following procedure:
[Select]
[46 - Cent. Conv.] or [35 - Cent. Locking] (whichever is applicable to the car, as found here)
[Adaptation - 10]
Enter channel "00"
[Read]
[Save]
When the prompt asks if you are sure you want to save a value of 0 to Channel 00, click [Yes]
After doing so, no remotes will be matched.
Maar dat kan dus niet met mijn versie van VAG-COM, daar moet je een geregistreerde/geactiveerde versie voor hebben. Op zich wil ik daar die $99 wel aan uitgeven maar die licentie is hardware gebonden en de enige geschikte laptop die ik nu heb is van mijn werk. :(

Weet iemand een work-around om die waarde weg te schrijven? Dan kan ik de rest weer met VAG-COM doen.

Monteurtje

Forumguru
Volgens mij moet het ook met de hand kunnen hoor. Na een het vervangen van comfortmodule.

1. Sleutel 1 in contact en op contact
  2. Deuren sluiten.
  3. Sleutel 2 in portierslot. Op slot draaien. Terug in middenstand en 2 of 3 keer op knopje van afstandsbediening drukken. (Ik doe altijd 3x en knopje op slot.)
  4. Auto van slot doen.
  5. Sleutels omwisselen. Dus sleutel 2 in contact en op contact. En sleutel 1 in portierslot.
  6. En dan alles herhalen.
Werkt dit echt niet . Dan moet het met de testkast. Hoeft niet online. Dat moet alleen als je de sleutel aan de wegrijblokkering wilt aanpassen. Dat is niet van toepassing met de afstandsbediening.

Jazzy

Lid
Ik heb maar een nieuwe kabel met VCDS gekocht, vind het toch lastig als je steeds met beperkingen zit. Na bovenstaande procedure (adaption, channel 00) kon ik de sleutels opnieuw koppelen. Werkt perfect nu.

Bovenaan Onderaan