Coming home functie

octaaf11

Actief lid
Ik heb het forum doorgeworsteld en geen antwoord tegen gekomen, vandaar de vraag: wanneer de auto afgesloten is en ik op de knop van "openen" druk gaat er een hele batterij verlichting aan. uiteraard knipperen de knipperlichten kort, maar ook het dimlicht gaat aan. Samen met de lampen in de spiegel die naar de grond wijzen. Dit laatste vind ik erg handig. Maar van mij hoeven de dimlichten niet te gaan branden. Is binnen de comming home functie een en ander in/uit te schakelen?
Dus wel de lampen in de spiegelkap, maar niet de dimlichten?
Johan

aiva tco adoks

Forumguru
Octaaf11
Ik weet niet of je via de maxidot je comminghome tijd kan inschakelen anders zo ik zeggen zet hem op 0 sec.
Anders even langs de dealer

Rallye

Forumguru
In mijn RS kun je de coming home inderdaad instellen (tijdsduur, ook op 0, dus uit) via de maxidot. Ik heb geen verlichting in de spiegels, dus ik weet niet in hoeverre die gekoppeld is met de koplampen. Kortom: duik een keer in je maxidot.

aiva tco adoks

Forumguru
In mijn RS kun je de coming home inderdaad instellen (tijdsduur, ook op 0, dus uit) via de maxidot. Ik heb geen verlichting in de spiegels, dus ik weet niet in hoeverre die gekoppeld is met de koplampen. Kortom: duik een keer in je maxidot.

Raar ik heb een bns elegance(sept 2006) en daar zit wel verlichting in:confused:
Miss niet geactiveerd??

octaaf11

Actief lid
Dank voor de reacties, ik het de Elegance uitvoering uit 2006, maar geen Maxidot. Dat betekend dus gewoon even langs de dealer en daar laten instellen?
En staat de instapverlichting los van de dimlichten, dus de instapverlichting wel op bv 20 sec en en dimlichten op 0 seconden?
Johan

LammeHond

Nieuw lid
ik heb een Elegance van september 2005. Ik heb in het menu van de boordcomputer de coming home verlichting uitgeschakeld, zodat de dimlichten niet meer gaan branden bij het ontgrendelen van de auto. De lampjes onder de buitenspiegels gaan wel gewoon aan.

LammeHond

Nieuw lid
maxidot, dat is toch dat menu van de boordcomputer? dat heb ik wel, daar heb ik het kunnen instellen. Misschien komt het doordat de auto van een Duitse dealer komt?

hallo lammeHond (wat een vreselijk naam voor een behulpzaam persoon)
ik hen een 2005 elegance 2.0tdi, met coming/leaving home asr/esp, etc. maar heb slechts een half zichtbaar kader tbv de boordcomputer, tussen de tellers in.
dus ik zou graag willen weten hoe je een en ander via dit menu kan instellen,ALS dit mogelijk is.

cvegreen

Forumguru
Ducman , ben je zeker dat je maar een minidot hebt ? Ik dacht dat een elegance alijtjd maxidot had ? Kan mis zijn ook natuurlijk . Voor zover ik het allemaal zo lees (voordeel van mod zijn ) kan je precies meer doen met een maxidot dan met een minidot . Indien je geen maxidot hebt , vrees ik dat je naar iemand zal moeten gaan die dit via een VAGCOM kan gaan instellen voor u . Er zijn mensen hier op het forum die een VAGCOM hebben , misschien dat er een lid van hier je op weg kan helpen daarmee .

ik heb volgens de gegevens een elegance, met esp/asr, coming home, sportonderstel, 17 inch pegasus,abs,, climatronic, leder stuur, half-lederstoelen, 6bak,4x elektrische ramen, centrale vergrendeling, een hele rits airbags, paraplu bak, er zat een vdodayton ms 4200 in (nu een pioneer avh-dvd4000 of zoiets(dubbeldin, met externe 40Gb hdd).
of is dit een heel erg aangepaste ......-versie?
er zat een nationale autopas bij, dus km-stand zou moeten kloppen?
is minidot ook te vervangen door maxidot, of is het meer dan alleen een teller-unit

cvegreen

Forumguru
Of je achteraf een minidot kan vervangen door een maxidot weet ik niet hoor . Ronnie kan daar misschien wel op antwoorden. Ik heb niet beweerd dat een elegance altijd een maxidot had he . Ik had gedacht dat dit op een elegance standaard zat/zit .

hallo cvegreen, zo kwaad bedoelde ik het ook niet, ik weet ook niet een elegance altijd een maxidot heeft, ik heb slecht een halve display, helaas.
ach, zo`n maxidot-display is niet echt gemis of zo, maar mooi vind ik het wel, vooral die met witte cijfers.
maar ik heb meer voorkeur voor sportonderstel en goede remmen enzo, als een maxidot, hoewel ik coming/leaving-home wel erg handig vind, net als climatronic,maar een beetje goed geluid is toch ook wel erg fijn(bijna noodzakelijk.ik rijd liever in een standaard scout4x4 dan in een een hele luxe passat.
misschien dat iemand anders weet of een elegance van nov 2005 ook een minidot kan hebben, of is het te zien in je code in de achterbak

Ronnie

Forumguru
Het was even zoeken, maar een instrumentpaneel met MFA(multifunctionsanzeige) heeft de code U5A ;
Omschrijving:
U5A INS Instrument insert, km/h speedometer
Heeft ie deze code niet dan zou er 9Q0 moeten staan:
9Q0 MFA Without multi-function display/ on-board computer

LammeHond

Nieuw lid
display2.jpg display1.jpg
Hier een paar foto´s van mijn display, via setup kom ik bij lights en visions en daar kan ik de coming home en leaving home instellen.

Bovenaan Onderaan