Coming Home & Leaving Home via mistlampen?

Hallo Iedereen,

Weet iemand of het mogelijk is de coming-, leavinghome verlichting te veranderen van (xenon)koplamp naar mistlampen? Via VagCom of andere manier? Zeg maar à la audi en mercedes? Lijkt mij een stuk mooier!:)

Vraag me af of dit gewerkt heeft. Ik zie hem namelijk weinig aanpassen behalve dat hij de Xenon aanvinkt.
Hij veranderd verder helemaal niets volgens mij of kijk ik er overheen?

Ik vind het ook vreemd! Maargoed, ik heb (nog) geen vagcom dus kan het ook niet checken. Iemand, met vag-com, die het wil en kan proberen?

hemi24

Forumguru
Vreemd, kan verschillend uitwerken voor een O2 en een S2..! De eerste heeft namelijk Xenon+Grootlicht, terwijl de laatste Bi-xenon heeft...

"Bit 3: Xenon Headlights wih Shutter, without additional High Beam installed"

Dus volgens mij ga je met het inschakelen van deze functie de unit in een O2 vertellen dat deze zich moet gedragen alsof 'ie in een S2 zit?!?

Kwam dit tegen in een lijst met mogelijkheden van VCDS voor een ibiza (6j) Daar is het mogelijk om de mistlampen te gebruiken voor coming-leaving home.
Iemand een idee, hoe de 0 en de 1 veranderd moeten worden? Ik kan pas van de week met vcds stoeien...*zucht

Sorry..krijg de afbeelding niet groter ingevoegd:S

Bijlagen

• Schermafbeelding 2011-08-31 om 12.31.08.jpg
    Schermafbeelding 2011-08-31 om 12.31.08.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 164

adjego

Actief lid
Vraag me af of dit gewerkt heeft. Ik zie hem namelijk weinig aanpassen behalve dat hij de Xenon aanvinkt.
Hij veranderd verder helemaal niets volgens mij of kijk ik er overheen?

In Vag-Com 908 die in het filmpje gebruikt wordt, was een verkeerde mapping van dat bitje zichtbaar. Dit is bij de nieuwste software verholpen.

Dit kan idd via Vag-Com omgezet worden van de dimlichten naar de mistlampen. Dit is voor alle nieuwe modellen mogelijk.

Ok..nice! Is het ook mogelijk op een auto zonder lichtsensor? Bijvoorbeeld een seat leon die wel cominghome verlichting heeft als je de lampenschakelaar aan laat staan? Veranderd dit dan naar de mistlampen..of is het gewoon niet mogelijk? Anyone?

adjego

Actief lid
Bij de oude modellen kon je idd CH en LH gebruiken door de lichtschakelaar op "Aan" te laten staan. Dit werkt op een Superb en FL-Octavia (en FL-Leon) NIET meer. CH en LH is alleen maar beschikbaar als je een licht-regensensor hebt. Coming Home kan wel eventueel handmatig geactiveerd worden, door de grootlicht hendel te bedienen bij het uitstappen. Ook dan kan CH op de mistlampen gezet worden. Dit moet wel via Vag-Com ingesteld worden.

Overigens is CH en LH op de mistlampen NIET mogelijk op de pre-facelift van de Octavia.

mikehotel

Actief lid
Volgens mijn dealer is het niet mogelijk om CH/LH bij de S2C (met licht-/regensenspr) middels VAG-com in te stellen op de mistlampen. Hoor graag wanneer iemand een andere ervaring heeft.

Bovenaan Onderaan