Coming home/leaving home werkt niet

In deze donkere ochtenden kwam ik erachter dat het CH/LH systeem niet werkt. Ik heb het vanuit de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen en ik heb daarna de duur van het branden van de lampen gewijzigd, maar ze blijven helaas nog steeds uit… De lampjes in de spiegelkap gaan wel branden.

Iemand een idee?
 

Smeeuwis

Donateur
Staat je lichtschakelaar op Auto? In andere standen werkt het normaal gesproken niet.

De puddlelights (in je spiegel) gaan aan als je de motor afzet. Die branden in het donker volgens mij altijd. Was bij mijn O3's wel zo, zelfde platform (MQB)
 

Smeeuwis

Donateur
Kan je ook met daglicht testen, door je hand op de regensensor unit achter de voorruit te leggen. Of een krant oid.
 
Staat je lichtschakelaar op Auto? In andere standen werkt het normaal gesproken niet.

De puddlelights (in je spiegel) gaan aan als je de motor afzet. Die branden in het donker volgens mij altijd. Was bij mijn O3's wel zo, zelfde platform (MQB)
Ik heb de lichtschakelaar altijd op Aan staan. Ik ben geen fan van automatische verlichting (of eigenlijk de bestuurders die het gebruiken), omdat bij slecht weer de lampen niet aangaan en men in de meeste gevallen dan niet handmatig de verlichting aanzet.

Ik ga jouw advies straks eens uitproberen. Dankjewel!
 

Smeeuwis

Donateur
Dat zou ik zeker ook laten doen. Verder kan je ook instellen of de hoofdverlichting vroeg of laat inschakelt, ik heb die standaard op Vroeg staan zodat ie zo snel mogelijk aan gaat. Dan heb je al een groot deel afgedekt. Ik deel jouw bezwaren met die Auto stand overigens wel, de tijd is weer aangebroken dat hele volksstammen alleen met DRL vóór in het schemer of donker rijden...
 

Antera

Donateur
Heb je wel een lichtsensor? Graag een foto van de spiegelvoete aan de buitenzijde en een foto van je lichtschakelaar
 
Ja ik heb wel een lichtsensor. Ik heb nu de lichtschakelaar op Auto en nu werkt het ch/lh wel goed. Bedankt voor de tip! Bij mijn vorige auto (BMW) werkte het wel gewoon wanneer de verlichting altijd aan stond, vandaar dat ik er vanuit ging dat het nu ook zou moeten werken.. Nu alleen nog iemand in de omgeving van Den Haag vinden die een aantal dingen kan/wil programmeren met vcds..
 
Bovenaan Onderaan