Compressie verlies op cil 2

hallo ivm. compressie verlies op cilinder 2 wil ik de kop demonteren van mijn Fabia 1.2 3 cil. (bmd motorcode). wat moet ik hiervoor allemaal loshalen?
heeft iemand een how to voor mij.
bij voorbaat dank, Maurice
 

Joske

Forumguru
@linders
Hey Maurice, al even lid op het forum zie ik, maar nog niet de kans gehad je eens voor te stellen in de meet - en greet van dit forum? Dat vinden wij nochtans wel leuk hoor! met wat foto's van de Fabia er bij ofzo ;)

zal in tussen tijd eens kijken voor jou om een handleiding te fabriceren ;)

ps: bouwjaar??

2004-5-6 of 7?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Hier alvast wat bijlages:

compressietest
montageoverzicht
cilinderkop in en uitbouwen
 

Bijlagen

  • cilinderkop BMD uitbouwen.pdf
    123,9 KB · Weergaven: 39
  • compressietest BMD.pdf
    30,5 KB · Weergaven: 37
  • montageoverzicht BMD.pdf
    78,2 KB · Weergaven: 27
Hallo Joske,

ik dacht dat ik in de donkere dagen tussen kerst en nieuw mij al had voorgesteld, maar dit gaan we nog over doen.
Bedankt voor de snelle reactie met foto's.
Moet de distributie deksel er ook vanaf om de cilinderkop te kunnen demonteren?
Ik heb nog geen merktekens zien staan weet jij toevallig waar die horen te zitten?
Auto is van bouwjaar 2005
Compressie was van links naar rechts 12, 8 en 9 bar.
Met een druppeltje motorolie was er geen verbetering.
 
wordt voor mij de eerste keer, maar ik heb hulp van mijn schoonvader.
doordat het mijn eerste keer is ben ik nogal voorzichtig om niet teveel los te draaien.
Leuk project voor het lange hemelvaart weekend.
 

Desperado

Forumguru
Het vastdraaien wordt nog veel belangrijker. De juiste momenten enzovoort en de distributie die op tijd moet staan.
Ik neem aan dat je schoonvader dan wel wat ervaring heeft?
 

turboturbo

Forumguru
Hoe kan de klep zo'n scheurtje oplopen? En is dit de bovenste of de onderste klep? (Of is dit een doe vraag?)
 

Cordoba

Forumguru
Zwarte rand aan de klep door de EGR? Misschien ook checken of de hydraulische klepstelling wel werkt voor deze klep: dat kan zomaar eens de oorzaak zijn van het scheurtje.
 
Hallo.

Ik heb dus precies het zelfde probleem met mijn fabia 1.4 16v met 74.000km

Verbrande klep en speling op de klep geleiders.
Ik heb de kop laten reviseren en daarmee dacht ik het probleem verholpen te hebben helaas was dit niet zo.
De ontsteking mist en de compressie is minder.
de bobines zijn gecontroleerd evenals de injectors en bougies.

Zijn dit bekende problemen met de 1.4 motor?

mvg Patrick.
 

Cordoba

Forumguru
@PatrickW Er zijn heel veel verschillende motorcodes voor de 1.4 16V blokken, met vooral kleine verschillen. In grote lijnen zijn de 1.4 16V blokken in te delen in 2 typen: de 75 pk (55kW) en de 100 pk (77kW).
Ik heb zelf de tamme 75 pk versie en ben de 140.000 km gepasseerd zonder motorische problemen. Ik heb motorcode BBY en dat blok vindt je bijvoorbeeld ook terug in de Seat Ibiza, Cordoba en VW Polo, en eigenlijk ook daar niet eerder gehoord van gescheurde kleppen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of het toeval is, of dat het komt door (waarschijnlijk) steviger rijden met de 100 pk versie, of dat het daar een zwakker punt is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan