Computer systeem storing nieuwe Octavia

Warken

Nieuw lid
Hallo,
Maandag de 13e eindelijk de nieuwe Octavia Combi Businessline opgehaald, 's avonds ging het lampje branden van motorstoring en nu de 23e januari staat de auto al weer 8 dagen in de garage en moet er van alles uit Duitsland komen aan onderdelen...

Goed begin met nieuwe auto, 1 halve dag rijden en een computersysteem wat niet eenvoudig is te maken.
Is dit toeval, want ik heb het gevoel dat de 13e als datum een slecht begin gaat worden....

ertromp

Forumguru
En je eerste bericht hier !

Om wat voor een type gaat het exact en weet je om welke onderdelen het gaat?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Warken

Nieuw lid
Het gaat om een Octavia Combi Greentech Business Line Elegance 1.6 TDI
Het lampje van uitlaatsysteem ging branden, maar met uitlezen in de garage kwamen ze er achter dat het totale communicatie met de computer niet klopte, ze moesten gaan zoeken, later zou PON ook mee helpen zoeken en maandag kreeg ik als antwoord dat er een onderdeel moest worden besteld in Duitsland omdat deze in NL niet voorradig was. Wanneer deze binnen zou zijn dan was het zo klaar.
ik wacht het maar af, Duitsland is ver weg...

Remakil

Forumguru
Ik heb in het verleden een Fabia Combi Equipe plus gehad. Die haalde ik op in januari 2006 en reed er mee naar de zaak. Een ritje van 15 km... toen ik later weg wilde rijden, brandde het lampje van het motormanagement bij starten. Ik er mee naar de dealer, al snel een vervangende auto gekregen en de volgende dag hoorde ik dat de EGR-klep er in de fabriek verkeerd in is gezet, of een defecte er in... moest dus vervangen worden en daarna heb ik nooit meer een probleem met dat ding gehad. We hebben hem op de zaak over de 2 ton gereden zonder al te veel moeite en kosten en nu rijdt mijn moeder er met veel plezier in...

Kortom, don't worry... er is gewoon iets fout gegaan in de fabriek. Ik zou me pas zorgen gaan maken, als je net zoals ik met mijn Seat Ibiza had, onderweg komt te staan met storingen. Nadat je eerst duizenden kilometers hebt gereden. In totaal 5x problemen gehad en 3x afgesleept met dat hok...

Desperado

Forumguru
Beetje vaag dat het zolang moet duren, zal vast een heel speciaal onderdeel zijn.
Even wat giswerk om te verklaren; Mogelijk een volledig verkeerde computer ingebouwd en de nieuwe moet helemaal geprogrammeerd worden ofzo......
Zal wel gewoon domme pech zijn. Ik zou ervan uitgaan dat het opgelost wordt en dat je daarna probleemloos verder kunt!

going_fritz

Actief lid
ach, bij mij duurde 't in totaal 8 weken!!!!! En dat had makkelijk in een week of 2, hooguit 3 gekund. Bedankt Pon! Het was ook het motormanagement, weliswaar bij de 1.4tsi combi EBL. Gelukkig rij ik nu alweer maanden probleemloos.

Bovenaan Onderaan