Concurrentie naast de O3 RS combi? De Golf 7 R Variant

ertromp

Forumguru
Verschillende nieuwsberichten duiken op dat VW bezig is met de ontwikkeling van de Golf 7 RS Variant.
Met een 2.0 TSI motor, vierwielaandrijving en 300pk belooft het een aardige machine te worden.

Zal dit ten koste van de verkoop van de O3 RS gaan?

volkswagen-golf-r-variant-wagon-004-960x661.jpg

http://www.autoweek.nl/nieuws/27513/volkswagen-golf-r-variant-strekt-benen

http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/golf-r-wagon/

http://www.autowereld.com/nieuws/sp...wagen-golf-r-variant-wakkert-trend-verder-aan

Desperado

Forumguru
Als de prijs stukken hoger is vast niet. Al heb je natuurlijk altijd van die VW addicts die een Skoda te min vinden.

Rallye

Forumguru
Ziet er wel mooi uit. Ik denk dat de (eventuele) Seat Leon Cupra station een grotere concurrent zou kunnen zijn.

MarcoO2

Forumguru
Ik vind 'm er op deze foto overigens ook niet bepaald dik uitzien... als die zwarte velgen er niet onder hadden gelegen, had ik er niet eens naar omgekeken...

Darkside

Forumguru
Laat ze eerst maar gewoon een GTI variant met 220pk uitbrengen.
Een Golf R is sowieso een niche product. De meeste gaan voor een GTI. En een variant R lijkt me al helemaal niet echt een product wat veel over te toonbank zou gaan.

E-JvdVoort

Nieuw lid
Wat ik een beetje zou verwachten is dat de Variant rijders over het algemeen meer naar luxe en comfort hechten dan naar planken en sportief rijden, daarvoor is de standaard golf ook veel geschikter. De variant heeft toch in mijn ogen een beetje brave huisvader imago. Please correct me if i'm wrong

Darkside

Forumguru
allebei ongeveer 220pk toch (GTI met performance pack 230).
Dus in die zin wel vergelijkbaar denk ik.

Zie de RS ook meer als een GT achtige en geen hardcore (R)acer

sitechris

Donateur
Het is niet zo dat de Golf een coupé is zonder achterbank. Natuurlijk is de Octavia ruimer, maar ook in een Golf kun je met 4 man gewoon op pad gaan. Dus ja....waarom eigenlijk niet.

CDK

Forumguru
ik zou daar wel eens een daagje mee willen sturen eerlijk gezegd, ben nooit fan geweest van een Golf Variant, maar ik denk dat het heel goed toeven zal zijn én dat het beter zal rijden als een RS :nailbiting:

LT83

Forumguru
RS heeft waarschijnlijk wel een veel ruimere standaarduitrusting. Tenminste dat was bij de voorgaande modellen zo, indien je een Golf 5/6gti vergelijkbaar wilde maken waren deze toch wel zon 3-5k duurder hoor.

Denk overigens dat dit gewoon de GTI is en niet direct een R versie.

EdK

Forumguru
De Skoda Octavia RS vind ik overigens ook al vrij duur. Een Golf GTI is goedkoper.
Wel weet niet of je verder dan de octavia RS kijkt maar de prijzen van Skoda worden langzaamaan stEeds hoger.

Neem de Yeti, dat deze met ronde koplampen uitkwam was hij verkrijgbaar onder de 20K maar nu is die ook vanaf basis alweer 3K duurder.....
Het is dat je voor dat bedrag in algemeen meer aankleding hebt dan de concurentie , maar anders zijn het ook geen goedkope bedragen meer

sitechris

Donateur
Dat valt bij de Yeti volgens mij ook vies tegen. Dan moet je nog redelijk de optielijst langs om hem aan te kleden.

ertromp

Forumguru
Dit is een zogenaamde mule. Onderhuids de motorisering en aandrijflijn en buitenkant enigszins opgefraaid met wat R-line spoilerwerk

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan