Condens in 3e remlicht

Rolle

Senior Member
Daarstraks merkte ik op dat er wat condens in het 3e remlicht zit. Weet iemand of dit 1) kwaad kan, 2) hoe ik dit eruit krijg?

Ik heb een poging gewaagd om eea op te zoeken maar vond het niet direct terug vandaar de nieuwe post.

Antera

Donateur
komt meer voor zit namelijk opgesloten en daardoor ontstaat er condens eruit krijgen zal je hem moeten losmaken:

Hoog geplaatst remlicht uitbouwen - Octavia Combi

– Bekleding achterklep uitbouwen

Uitbouwen onderste deel achterklep:

– De bevestigingsbout -2- (1,5 Nm) van de handgreep -2- losdraaien.
– De onderste bekleding voor de achterklep -3- lostrekken van de achterklep -5-.
– De onderste bekleding voor de achterklep -3- aan de achterzijde en bij de zijkanten -pijlen B- met behulp van een spie -3409- losmaken (te beginnen bij -pijl A-).
– De onderste bekleding voor de achterklep -3- aan de voorzijde -pijl C- met behulp van een spie -3409- losmaken en de bekleding van de achterklep -5- nemen.

Uitbouwen bovenste deel achterklep:

– Afdekking kofferruimte wegnemen.
– De bouten -2- losdraaien (1,5 Nm).
– Steunen voor bagageruimteafdekking (hoedenplank) -4- uitbouwen (3 Nm).
– Bovenste bekleding voor achterklep -5- bij de zijkanten -pijlen A- met behulp van een spie -3409- losmaken.
– De bovenste bekleding voor de achterklep -5- aan de voorzijde -pijl B- met behulp van een spie -3409- losmaken en de bekleding van de achterklep -1- nemen.

s940209.png

3de remlicht uitbouwen:

– De moeren -1- losdraaien (0,8 Nm).
– De borglip -2- ontgrendelen.
– Hoog geplaatst remlicht wat- uittrekken.
– De steker en de slang voor de sproeier lostrekken.
Inbouwen
– Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
Aanwijzing

Het derde remlicht is niet voorzien van een gloeilamp, maar van led's. Het vervangen van de afzonderlijke led's is niet mogelijk, het derde remlicht moet bij een defect compleet worden vervangen.

Ralph

Lid
ik heb mijn 3e remlicht hiervoor al laten vervangen. Heb er nu weer last van... Beetje jammer van skoda....

ertromp

Forumguru
Ook mijn 3e remlicht is na ca. 1 jaar onder garantie vervangen.
Op de rondingen aan de uiteinden van het 3e remlicht zag je kleine barstjes die steeds erger werden.

Blijkbaar een Octavia bug.

Rolle

Senior Member
Mits een beetje handigheid een een voormiddag tijd moet het dus prima te doen zijn om de unit uit te bouwen, rest nog de vraag of de unit zelf geopend kan worden om het condenswater eruit te halen?

Dan is het nog een kwestie van tijd te vinden.

Antera

Donateur
je kan deze daarna in aardig warm water leggen waarna de lijm zacht word en dan kan je hem misschien wel open maken voorzichtig waarna je hem zelf kan droogmaken en goed kan afkitten alvorens weer te monteren

Bovenaan Onderaan