Condens in lichten

OctaviaWest

Actief lid
Het viel me vanavond ineens op: condens binnenin de lichten. Hoe komt dat vocht daarin? Kan de boel daar nu beginnen roesten en slechte contacten veroorzaken? Heb ik nog met geen enkele van mijn auto's gehad. (En al helemaal niet na anderhalve maand)


IMG_0770.JPG IMG_0777.JPG
 

Pollewop

Forumguru
Ik zou binnenkort zeker langsgaan bij leverancier van de auto. Dit is volstrekt onacceptable voor een nieuwe auto. De afdichting van de koplampunits is niet afdoende. Waarschijnlijk een montagefout, of wellicht een ontwerpfout. In het laatste geval zouden ook andere OC3's hier last van moeten hebben. Op den duur zal er zeker corrosie optreden. Ik ben benieuwd...
 

Tom RS

Forumguru
Bespaar u alvast de moeite. Dit is een heel normaal verschijnsel bij alle auto's sinds ze overgeschakeld zijn van echt koplampglas naar polycarbonaat. Ik zou zeggen: kijk eens rond bij vochtig weer en je zal zien dat alle merken er last van hebben, ook de erg dure. Je auto binnen stallen lijkt het wat te verbeteren.
Mijn vorige auto (Seat Leon) had er ook erg veel last van. Gisteren toevallig nog een nieuwe Leon en een BMW 120 bij mij op de oprit gehad en beiden condensvorming.
Typ het eens in op Google en je zal wel zien dat dit een algemeen fenomeen is. Dit is de prijs die je betaald voor die mooië designlichten :jaja:
 

CDK

Forumguru
Als je goed om je heen kijkt kan je idd zien dat dit kwaaltje bij veel merken en typen auto's voorkomt, warmte van de lamp en de luchtstroom tijdens het rijden moet er overigens wel voor zorgen dat het weer droog wordt daar van binnen, anders mag je daar wel je dealer even op aanspreken.
 

vw125

Forumguru
Ik kan me nog herinneren dat ik dit probleem met men vorige Octavia ook had.
Nooit iets aan gedaan en ging altijd vanzelf weer weg.
 

Joske

Forumguru
bij de Fabia had ik er onlangs ook last van, bleek gewoon het achterklepje van de lampunit te zijn dat losgekomen was nadat ik een lamp vervangen had. Een klepje was afgebroken, dit provisoir opgelost mbhv paar schroefjes om het achterklepje terug te borgen. Daarna geen condens meer gehad.
 

MaRco2

Forumguru
Achterop lichtunits zit een ventilatieopening (meestal met een rubber slangetje naar beneden) wat voor ventilatie zorgt, maar waardoor ook optrekkend vocht naar binnen kan komen.

Vroeger zag je het niet, met de heldere koplampen weer wel. Heb ik bij meerdere auto's gehad, niets bijzonders of er moet echt water in gaan staan.
 

Pendragon

Donateur
Ik heb het bij mijn O2 ook gehad. Bij mij miste er toen een rubbertje op de vochtuitlaat (of hoe je dat ook noemt). Deze is toen geplaatst en daarna geen problemen meer gehad. Nu bij mijn S2 heb ik het ook wel eens. Foto is van mijn O2 waar het rubber er wel op zit. Ik weet niet of de O3 die ook heeft.

NIK_1095.JPG
 

Blackokkie2

Forumguru
Hm, dat rubber is bij mij ook verdwenen(wist niet eens dat er een rubber op hoorde), heb echter nog geen problemen gehad met vochtige units.
 

Pendragon

Donateur
Er zit daar een gat en als je rijdt en er komt water naar binnen zonder het dopje dan kan het water daar gewoon naar binnen. Met het dopje kan dat niet, maar kan aan de onderkant wel het vocht eruit.
 

Joske

Forumguru
wat wat, ben niet mee :D

iets met Blackokkie zijn vochtige unit waar normaal een rubber op zou moeten zitten maar die er nu niet meer is terwijl die er wel zou moeten aanhangen? :deuk:

ohja, on topic: dat moet ik even bekijken bij mij O2, hoe dat dat er daar uitziet!
 
Bovenaan Onderaan