Goedemiddag allen,
Ik vermoed dat ik een conflict ga krijgen met mijn Skoda dealer.
Het gaat om het volgende:
Ik heb twee jaar geleden een nieuwe Skoda Yeti 1.4 TSI gekocht. In oktober 2011 heb ik melding gemaakt dat de airco geluid maakte. Het geluid liet zich het best omschrijven alsof er iets aanliep. Op het moment dat de airco uitgeschakeld werd, was het geluid meteen verdwenen.
Ik ben toen naar mijn garage gegaan maar de serviceadviseur kon dit geluid niet horen, terwijl dit m.i. duidelijk hoorbaar was.
In het voorjaar van 2012, nam dit geluid verder toe en weer naar de garage. Nu werd ook door de werkplaats dit geluid geconstateerd. Afspraak gemaakt, auto weggebracht en opgehaald.
Conclusie; het airco systeem moest opnieuw gevuld worden. Men heeft een contrastvloeistof toegevoegd omdat men ergens een lekkage vermoedde.
Op 31 juli’12, weer naar de garage ter controle. De condensator blijkt lek te zijn.
Er werd mij verteld dat:
Ik mag toch vanuit gaan dat een automobielfabrikant zijn kwetsbare onderdelen, dusdanig goed beschermd tegen invloeden van buiten af, zoals steenslag (ruiten afgezonderd), vocht, etc. dat de consument gevrijwaard is tegen kosten die veroorzaakt zijn door deze invloeden van buitenaf?
Wie heeft van dit ook meegemaakt (kapotte condensator) en was dit garantie??
M. vr. groet
Michiel
Ik vermoed dat ik een conflict ga krijgen met mijn Skoda dealer.
Het gaat om het volgende:
Ik heb twee jaar geleden een nieuwe Skoda Yeti 1.4 TSI gekocht. In oktober 2011 heb ik melding gemaakt dat de airco geluid maakte. Het geluid liet zich het best omschrijven alsof er iets aanliep. Op het moment dat de airco uitgeschakeld werd, was het geluid meteen verdwenen.
Ik ben toen naar mijn garage gegaan maar de serviceadviseur kon dit geluid niet horen, terwijl dit m.i. duidelijk hoorbaar was.
In het voorjaar van 2012, nam dit geluid verder toe en weer naar de garage. Nu werd ook door de werkplaats dit geluid geconstateerd. Afspraak gemaakt, auto weggebracht en opgehaald.
Conclusie; het airco systeem moest opnieuw gevuld worden. Men heeft een contrastvloeistof toegevoegd omdat men ergens een lekkage vermoedde.
Op 31 juli’12, weer naar de garage ter controle. De condensator blijkt lek te zijn.
Er werd mij verteld dat:
- Indien dit een kwaliteit’s probleem is; dan is het garantie.
- Indien de lekkage door steenslag veroorzaakt zou zijn, dan is het GEEN garantie. Ik moet dan de reparatiekosten bij mijn autoverzekering claimen.
Ik mag toch vanuit gaan dat een automobielfabrikant zijn kwetsbare onderdelen, dusdanig goed beschermd tegen invloeden van buiten af, zoals steenslag (ruiten afgezonderd), vocht, etc. dat de consument gevrijwaard is tegen kosten die veroorzaakt zijn door deze invloeden van buitenaf?
Wie heeft van dit ook meegemaakt (kapotte condensator) en was dit garantie??
M. vr. groet
Michiel