condensvorming in de Felicia

derf

Senior Member
In mijn Felicia, bouwjaar 1996, heb ik steeds last van beslagen ramen. Al diverse keren gecontroleerd op vocht van binnen, maar alles is kurkdroog. Toch slaan steeds alle ramen dicht, terwijl de naastgelegen geparkeerde auto's hier geen last van hebben.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik hoor ze graag.

felifab

Nieuw lid
Heb dit probleem met mijn oude felicia ook gehad, bleek dat de voorruit rubbers lek waren.
Nieuwe rubbers erin en probleem was opgelost.

Jurgen K

Nieuw lid
Voel eens op verschillende plaatsen aan de isolatie die aan de onderkant van het dashboard zit. Wanneer die vochtig is weet je dat je voor moet zoeken.

Ik heb ook al een keer gehad dat er water in de ventilator kast bleef staan onder de motorkap. Hier zit een afvoer onder in, wanneer deze verstopt is zal de ventilator ook het vocht naar binnen blazen.

derf

Senior Member
mogelijk hebben we de oorzaak van het vocht gevonden.Wij zetten 's ochtens altijd een kacheltje in de auto om de ramen schoon te krijgen.Omdat er maar een kort stukje in gereden wordt kan de daardoor ontstane condens niet weg en slaat 's avonds tegen de binnenkant van de ramen. Zijn nu met het kacheltje gestopt en probleem is nagenoeg weg

Desperado

Forumguru
Als het wel weer terugkomt zou ik ook eens checken of er vocht via de voorruit binnenkomt.Alleen rubbers vervangen is niet genoeg, sterker nog; je kunt beter het oude rubber af laten kitten omdat deze de pasvorm van de auto al heeft.

Bovenaan Onderaan