consumentenprijzen 2011 skoda octavia

dwillems

Nieuw lid
Binnenkort ga ik mijn nieuwe leaseauto bestellen. Waarschijnlijk een skoda octavia.

Het wordt de volgende uitvoering

-Octavia Combi Elegance Businessline
-17 inch Pallas velgen
-Sunset ramen achter
-kleur zwart
-volwaardig reservewiel

De auto zal geleverd worden begin januari. Van mijn bedrijf mag ik een bepaalde consumentenprijs rijden. Nu de bpm aangepast wordt vanaf januari zal dit ook direct effect hebben op de consumentenprijs.

Afhankelijk van het bedrag kies ik voor een 1.2 TSI of een 1.4 TSI.

Weet iemand al iets van de nieuwe prijzen vanaf januari 2011?

De Stip

Forumguru
Prijsverhoging 2011

De prijzen gaan zo'n 2 a 3 procent omhoog. Daar weet je dealer ook alles over te vertellen. Een en ander is ook afhankelijk van wat de BTW gaat doen in het nieuwe jaar. Ik heb mijn auto (particulier) vorige week besteld en ben net te laat, zodat ik ook aan die zure prijsverhoging vastzit.

[moderatorbreak]Onnodige quote weggehaald. @Supersjors: als je wilt antwoorden svp. de knop Q-reply gebruiken ipv. Quote. Dank je.[/moderatorbreak]

Uhhh... als je nu besteld, betaal je toch de huidige prijs. Dan heeft de datum van aflevering er toch niet veel mee te maken ??

hemi24

Forumguru
Inderdaad, nu bestellen is koopcontract opstellen a.h.v. huidige prijslijst...
Dat de dealer niet eerder kan leveren dan begin volgend jaar is zijn probleem!

Vorige maand heb ik een nieuwe Audi besteld, levering februari 2011. En reken maar dat de prijsverhoging onmiddellijk wordt verrekend (ongeveer 2%). Wil je een auto aan de huidige prijs dan moet je een stockwagen nemen. In België is dit alvast de gangbare praktijk.

Darkside

Forumguru
Ja heeft te maken met het op kenteken zetten en de berekende BPM en andere belastingen die er op dat moment gelden.
De dealer zal dit gewoon doorberekenen. Als je geluk hebt heeft de dealer dit van te voren gemeld dat de verwachting is dat hij in het nieuwe jaar pas geleverd kan worden. En zal een compensatie aanbieden als service.

Captain Hook

Forumguru
Prijswijzigingen als gevolg van belastingwijzigingen worden altijd doorberekend.

Over wijzigingen van de 'gewone' prijs is specifiek iets opgenomen in de BOVAG leveringsvoorwaarden (art. 4). Daarnaast is op het standaard 'koopovereenkomst particulieren' formulier een specifiek vakje (welke is aangekruist?) bij de prijsstelling belangrijk:
WEL of NIET vast overeengekomen prijs... incl BPM/BTW. :ahum:

Bovenaan Onderaan