Contactslot draait plotseling zwaar bij het starten en contactmaken

Ted

Forumguru
De laatste dagen gaat mijn contactslot zwaar bij het contact maken en starten. Smeren via het sleutelgat en rondom het draaipunt biedt geen verbetering. Heeft hier iemand ervaring bij het oplossen van dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Cordoba

Forumguru
Heb je met de reservesleutel hetzelfde probleem? (overmatige speling kán de oorzaak zijn, en die kan met andere sleutel niet iets minder zijn)
Zelf gelukkig geen ervaring hiermee, maar wat ik zo links en rechts in de loop der jaren heb gelezen, kan het een kwestie zijn van nieuw contactslot nodig.

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk is je contactschakelaar (blokje onderaan het contactslot) aan 't stukgaan.
Redelijk simpel te vervangen; onderdeelnr. 4B0 905 849, € 34,89.

Ted

Forumguru
Ronnie,

Kan jij vertellen hoe je het contactblokje kan demonteren of met contactspray kan bewerken?

Bij voorbaat dank!

Cordoba

Forumguru
Ik dacht dat Ronnie dat al eens in het downloadcentrum heeft geplaatst, maar weet niet zeker of dat ook voor een Fabia I was.

Ronnie

Forumguru
Helaas staat in Elsawin alleen een complete uitbouw van het contactslot, daar heb je niets aan.
In ETKA staat bijgevoegde "plofprent"(exploded vieuw) Het gaat om nr. 5, onderdeelnr. staat rechts, de prijs is €31,-. Deze schakelaar kun je simpelweg onder van het contactslot aftrekken. Er zit waarschijnlijk nog een borgschroefje in, deze er uitdraaien.
Natuurlijk eerst even de stuurkappen boven en onder eraf draaien, van onderaf kun je daar bij.

Bijlagen

• ScreenHunter_02 Oct. 03 20.21.jpg
    ScreenHunter_02 Oct. 03 20.21.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan