Contactslot

antoon

Nieuw lid
mijn contactslot werkt niet meer ik kreeg eerst mijn sleutel er niet meer in maar na wat olie ging hij er wel in maar ik kan hem niet meer draaien en hij zit op stuurslot hoe krijg ik hem mijn slot er uit

Gieliovd

Forumguru
Goeiemiddag Antoon, welkom op het forum.

Heb je de kappen al eens van het stuurhuis gesloopt? Dan zie je vanzelf hoe het allemaal vast zit.

Heb je je sleutel er wel weer uit?

Enne, heb je al eens aan het stuur gedraaid wanneer je de sleutel probeert om te draaien? Ja, er zit een stuurslot op, dat weet ik.

Jochus

Actief lid
Een stuurslot kan wel stevig verkeerd vastzitten, ik heb zo met m'n vaders auto wel eens een kwartier proberen te starten... Probeer het anders eerst eens met veel draaien en sleuren.

Skodamind

Nieuw lid
Dit is een bekend Feliciaprobleem. Bij mijn vorige Felicia trad het probleem zo rond de 80.000KM op. Het contactslot is dan van binnen versleten. Alle palletjes liggen dan los
vanwege gebroken/ versleten veertjes. Bij mij heeft de wegenwacht met enig gedoe de sleutel er weer in gekregen. Vervolgens met de reservesleutel de auto afsluiten en de originele in het contact laten zitten totdat het nieuwe slot binnen is dat de dealer kan bestellen aan de hand van het sleutelnummer!

Bovenaan Onderaan