Continental Premiumcontact 7 of Ultracontact NXT

SuperBeeb

Forumguru
Goedemorgen, de banden onder de Passat zijn aan vervanging toe. Heb nu Conti Premiumcontact 5, wil er weer Conti's onder. Maar welke?
Premiumcontact 7 of Ultracontact NXT.
Maat is 215/55/17 W (XL).
Qua prijs is er weinig verschil.
De Ultra's zouden iets stiller en zuiniger zijn, met ietsje mindere rij-eigenschappen dan de Premiums.
Iemand ervaring met deze banden?
(Bij voorbaat dank :dankje:voor alle goedbedoelde tips voor andere merken, bredere banden, grotere velgen e.d., maar het gaat me alleen om deze 2)
 

Bakkertje

Forumguru
Helemaal eens met @hemi24 nog even gekeken of ik iets kon vinden over de slijt vastheid maar dat lijkt hetzelfde te zijn (wat ik zo snel kon vinden)
 

hemi24

Forumguru
Op moment dat banden aan vervanging toe zijn, weet je hoe goed of ze waren; tests zijn over het algemeen louter indicatief, als je het mij vraagt…
 

1983jeroen

Forumguru
Ik ben afgelopen week ook aan het zoeken geweest naar nieuwe banden.
In de test van de ANWB staat bij de PremiumContact 7:
"Op verbruik, geluidsproductie en duurzaamheid van de productie zijn er lichte tekortkomingen ten opzichte van een goed niveau, maar de score is hier nog wel (ruim) voldoende"

Dat was wel 1 van de redenen om toch verder te kijken en een ander merk te bestellen.
 

SuperBeeb

Forumguru
Het lastige van bandentests vind ik dat de uitkomst vaak alleen voor een specifieke maat geldt. In een andere maat kan een ander type of merk weer beter uit de bus komen.
In de ANWB zomerbandentest 2024 kwam de Conti PC7 er als beste uit, maar was de Ultra niet getest.
 

Erik_NL

Forumguru
bij gelijkwaardige rijeigenschappen en slijtvastheid weegt voor mij het afrolgeruis zwaar. Daarom valt bij mij Conti af
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb nu premiumcontact 5 eronder. Geen last van, en passat is zelf ook al behourlijk stil. Dus is voor geen issue.
 

EdK

Forumguru
Had voorheen altijd conti er onder maar ben toen overgestapt op Vredestein 4 seizoen die ik veel stiller vind.
Nu bij de Fab 4 zaten er standaard weer Conti onder en weet ff niet welk type maar moet zeggen dat ik deze ook weer echt stil vind
Maar als ze op zijn dan gaan er wel weer Vredestein 4 seizoens onder
 

hemi24

Forumguru
Niet alleen zaagtandslijtage (cuppen), maar ook samenstellingen en opbouw van de band zelf kunnen na verloop van tijden je resulteren in toenemende geluidsontwikkeling.
 

Eltjo

Forumguru
Mijn Conti Premium 5's waren tot versleten stiller dan de Kumho's PS71 225-45-17 91Y (die goed uit een bandtest kwamen) waarvan er nu 2 onder zitten. Geen Kumho's meer voor mij. Igg 1 begint boven de 135 km/u veel meer herrie te maken.
 
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Bandjes zijn gemonteerd door de kwikfit. Met korting, en met mij ernaast werden de wielbouten op moment aangedraaid. Ook de spanning nog iets hoger laten zetten. Prima service!
Nu rijd ik dus op paardebloemenrubber :D :bloemen:
 

SuperBeeb

Forumguru
Dat is t grote voordeel van deze banden: reparatie-materiaal is overal langs de weg te vinden. Heb de bus met reparatieprut dan ook meteen uit de auto gekieperd en een paardenbloemensteker in de koffer gelegd :D
 
Bovenaan Onderaan