Continu een zoemend geluid

AAtje123

Nieuw lid
Hallo beste mensen,
heb een raar geluid in de auto,een continu zoemend geluid bij draaiende motor.
heb van alles geprobeerd maar geen idee waar het vandaan komt.
heb al een aantal reactie's gelezen maar zie nog geen reactie die een oorzaak aangeeft.
iemand een idee?? Is echt een irritant geluid.
zag wat voorbeelden zoals versnellingsbak of brandstofpomp waarvan ik moet zeggen dat ik regelmatig een benzinelucht ruik vooral als ik stop (bv voor stoplicht).
Wie heeft voor mij een tip antwoord of advies.
Alvast heel veel dank.
a3

AAtje123

Nieuw lid
Oke,maar het geluid lijkt van voren te komen,lijkt ook wel dat ie wat meer benzine is gaan verbruiken,
hoe kan ik dit controleren?
alvast bedankt piair1982

The bone collector

Senior Member
Het zou de brandstofopvoerpomp kunnen zijn, achteraan in de wagen. Als die defect is, kan het ook zijn dat de brandstofpomp aan de motor harder moet werken en dat je die duidelijker begint te horen. Het is maar een gok, zeker ben ik niet.

Om te controleren of het de versnellingsbak is, ontkoppel gewoon eens als de motor draait. Als het gezoem dan stopt, weet je al waar je moet gaan zoeken.

AAtje123

Nieuw lid
dank voor je reactie,
zal morgen eens proberen,de brandstofpomp kan ik die op een of andere manier testen/controleren of maar gelijk naar garage gaan.?
het is ook zo dat ie ook niet lekker schakelt en koppelt,met de koppeling op laten komen zit er op een bepaalt moment een trilling in.
kan de koppeling ook zo'n geluid geven?
bedoel dan echt zo'n constant zoemend? raar geluid,net of er iets meeloopt met meer toeren.
het geluid laat zich niet makkelijk uitleggen:crazy:

Cordoba

Forumguru
Begin eens met de achterbank naar voren klappen, of de zitting even van de brandstoftank halen (dus achter de bijrijder), en even checken of de bekleding daar netjes droog is (ik heb 1 keer eerder gehoord, dat daar een lek zat, en er een voetbad aan brandstof onder de achterbank stond, was overigens niet bij een Faab, maar alle VAG-modellen zijn op dit punt vergelijkbaar)

AAtje123

Nieuw lid
Het is een 14 mpi,rest gegevens niet bij de hand.
probeer een aantal punten naar Voren te halen die het zoeken wat makkelijker maakt.
Bedankt

The bone collector

Senior Member
En het zoemend geluid is er dus wel degelijk ook bij stationair draaien? Want een wiellager zou ook wel durven 'zoemen'. Ik zou, zoals al aangegeven, toch beginnen bij de brandstofopvoerpomp.

Maar zoals ik al zei, start de motor en ontkoppel (niet gewoon in vrij schakelen), en als het geluid er dan nog is, kan je de versnellingsbak al uitsluiten. Het probleem van niet goed schakelen en zo, is dan een afzonderlijk probleem.

Bovenaan Onderaan