controle chassisnummer ivm milieu sticker duitsland

beste mensen,

ik ben nog steeds in de race voor een andere roomster, want 'de ware' nog niet gevonden.
dit keer een import roomster uit frankrijk uit 2009.

ik heb de volgende vraag:
ik kan nergens achterhalen waar ik de juiste autogegevens kan vinden. vooral of de auto een roetfilter heeft of niet is van belang. wij zijn regelamtig in Duitsland en in de stad moet je daar een milieusticker hebben. de kleur wordt bepaald aan de hand van de gegevens. dus ook of je in de stad mag of er buiten moet blijven...

is er iemand die mij kan helpen om zodoende een beslissing te nemen?

ik stel advies/hulp van één van jullie erg op prijs.

groetjes,

ronaldbr

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dag Ronaldbr,

Ik dacht dat de specificaties van het voertuig te vinden zijn op de sticker aan de plaats van het reservewiel,
dit is toch in ieder geval bij mijn Octavia zo.
De sticker bevat alle codes die de varianten en opties weergeven over het voertuig, de vertaling hiervan kan je vinden op volgende site.
VAG Codes
De sticker is ook meestal ook gekleefd in het onderhoudsboekje.

Ik hoop dat je hiermee verder raakt, MVG Frank

Cyrus

Actief lid
Diesels die voldoen aan Euro4 of Euro5 (doorgaans zijn dat auto's met 1e toelating op of na 1-1-2006) krijgen een groene sticker:

Personen-/bestelvoertuigen met dieselmotor tot 3.500 kg. GVW (Klasse M1, N1)
EmissieklasseToelichtingMilieusticker
1
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 1 of ouder.
Geen
2
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 2. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 1997 en voor 1 januari 2001.
MilieuSt2.jpg

3
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 3. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2001 en voor 1 januari 2006. Of voertuigen behorend tot emissieklasse 2 en voorzien van een KBA-goedgekeurd retrofit roetfilter.
MilieuSt3.jpg

4
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro 4 of Euro 5. Over het algemeen betreft het hier voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2006. Of voertuigen behorend tot emissieklasse 3 en voorzien van een KBA-goedgekeurd retrofit roetfilter.
MilieuSt4.jpg

(bron)

Mijn OII uit 2007 (1.9TDI, DSG dus géén roetfilter) heeft ook keurig een groene sticker.

Let er bij de import op dat de RDW de juiste emissienorm op het kenteken zet (dat is verplicht), zodat je daar achteraf geen gedoe over krijgt.

Aan de hand van het chassisnummer kun je via de dealer trouwens ook nog achterhalen aan welke emissieklasse
de auto voldoet, indien nodig. Op de sticker met optiecodes (kofferbak, serviceboekje) staat ook het roetfilter vermeld (code DPF) indien aanwezig.

Hallo Edwin en Frank,
ik heb een kopie van die sticker. daar kom ik niet echt verder mee, ik heb daar geen idee van hoe ik het moet lezen.
heb in een owner manual gelezen dat de code 7GG, 7MB, of 7MG erop moet staan... nergens te vinden. ik weet dus ook niet of dat met auto's uit frankrijk andere codes moeten zijn.
zal ik de sticker eens proberen te uploaden? willen jullie dan eens kijken of jullie iets kunnen zien?

Octavia Simply Clever

Senior Member
Hier de variant lijst of optielijst zoals je het wil noemen..
Zie code 0GG = Emissienorm EU4
B02 = Typegoedkeuring België

Lijkt me er sterk op dat het voertuig uit België komt.... Variantlist.jpg

ok super hartelijk dank!

uit belgië is geen punt lijkt me zo...
dit wordt dus een mooie groene sticker als ik het goed begrijp?

hebben jullie tips/adresjes voor een trekhaak 7 polig en een set stalen velgen met winterbanden? die moet ik er nog bij regelen namelijk (en ook op de kleintjes letten heh)
hoor graag dan.

doet de prijs nog iets ivm nap pas vanaf 2010 denken jullie?
binnenkomst NL in 2010...

hartstikke bednakt nogmaals! super!

groetjes,

ronald

motomarz

Senior Member
...
hebben jullie tips/adresjes voor een trekhaak 7 polig en een set stalen velgen met winterbanden? die moet ik er nog bij regelen namelijk (en ook op de kleintjes letten heh)
hoor graag dan.
...

Set winterbanden met velgen heb ik liggen.
Komen van de oude Fabia Combi.
Topic staat ergens in de verkoop-afdeling.

Bovenaan Onderaan