Controle punten bij aflevering (checklist)

Tiesos

Nieuw lid
Hopelijk rolt in week 14 onze OC III van de band. Waar moet ik bij de aflevering op letten. Ik heb uit een aantal discussies al de volgende punten gehaald:

- deurlijsten / dorpellijsten rvs uit het dynamic pakket
- Kessy bij EBL
- donkere mistlampen bij de EBL / lichtpakket
- spoiler bij Dynamic pakket
- ...

Graag aanvullingen.

Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Spoiler zit niet op een EBL, hij zou onderdeel uitmaken van het Dynamic pakket, maar dat bleek niet het geval bij de combi.
Deurlijsten, Kessy en mistlampen zijn wel punten van aandacht.

serum

Forumguru
Duidelijk. Als je dit separaat als optie hebt toegevoegd, behoor je toch rvs instaplijsten voor en achter te krijgen?

erikkie

Senior Member
Duidelijk. Als je dit separaat als optie hebt toegevoegd, behoor je toch rvs instaplijsten voor en achter te krijgen?

Dan ken je pon nog niet....:fool: Dat zou voor mij een goede reden zijn om nooit meer een nieuw model skoda te kopen / leasen.....

Auto bevalt prima, maar communicatie over uitusting / wijzigingen etc nadat de order was bevestigd door LM is niet echt naar tevredenheid...

OIII

Nieuw lid
@Tiesos, ik ben ook zo'n lijstje aan het maken waar ik bij aflevering en de eerste km's op zal letten. Het lijstje tot nu toe (met dank aan alle mensen die de discussies gevoerd hebben hier) met vanaf het vierde punt aanvullingen op je eigen lijstje:
- Mistlampen in lichte kleur ipv donkere
- Keyless functionaliteit incl sluiten van ramen bij vergrendeling
- Achterspoiler en instaplijsten niet geleverd
- Software Columbus niet up to date
- Aanwezigheid front assist
- Herrie continentals (banden)
- Ramen flapjes voorruit
- Trekhaak niet ver genoeg van bumper
- Sissend geluid midden auto, brandstofpomp defect
- Krakende voorruit
- Stoelen scheef na leer inbouw
- Parkeersensoren werken niet
- Stoelverwarming te heet
- Velcro hoekjes onderdeel van levering?
- Trialer stability onderdeel van levering?
- Restkilometers BC niet representatief
Wellicht dat je er iets aan hebt, misschien dat het lijstje nog verder aangevuld kan worden

MaRco2

Forumguru
Zitten wel dingen zijn die wat ver gezocht zijn en waar de auto/dealer niets mee van doen heeft. Produkteigenschap, geen enkele navi is up to date (loopt meestal een jaar achter) en van dingen die achteraf door derden gemonteerd worden, heeft de fabrikant natuurlijk ook niets mee te maken.

OIII

Nieuw lid
Zeker waar, maar ik neem graag de punten mee die ik op dit forum gevonden heb mee, en bepaal dan idd zelf wel of het een enorm probleem is en wie het dan zou moeten oplossen:)

Tiesos

Nieuw lid
Da
@Tiesos, ik ben ook zo'n lijstje aan het maken waar ik bij aflevering en de eerste km's op zal letten. Het lijstje tot nu toe (met dank aan alle mensen die de discussies gevoerd hebben hier) met vanaf het vierde punt aanvullingen op je eigen lijstje:
- Mistlampen in lichte kleur ipv donkere
- Keyless functionaliteit incl sluiten van ramen bij vergrendeling
- Achterspoiler en instaplijsten niet geleverd
- Software Columbus niet up to date
- Aanwezigheid front assist
- Herrie continentals (banden)
- Ramen flapjes voorruit
- Trekhaak niet ver genoeg van bumper
- Sissend geluid midden auto, brandstofpomp defect
- Krakende voorruit
- Stoelen scheef na leer inbouw
- Parkeersensoren werken niet
- Stoelverwarming te heet
- Velcro hoekjes onderdeel van levering?
- Trialer stability onderdeel van levering?
- Restkilometers BC niet representatief
Wellicht dat je er iets aan hebt, misschien dat het lijstje nog verder aangevuld kan worden
Dank!

EdK

Forumguru
... waar is de tijd gebleven dat iemand gewoon blij was als hij een nieuwe auto op ging halen?!?
Ga bij mijn volgende wagen maar met mee hoor, herleven die tijden weer en gaan we ook weer rijden door kuilen ipv heuvels.
Weet nog een weggetje met kuilen......:deuk:

Bovenaan Onderaan