Controle van motorelectronica melding.

MaartenCombi

Nieuw lid
Wat houdt deze melding precies in en wat voor reparaties / kosten kan ik verwachten ?

Gr. Maarten

Octavia Combi 75 kw 2002

Antera

Donateur
stel je voor en dan is het even uitlezen en kijken wat de foutcode is. Uitlezen kan ik voor je voor € 20

MaartenCombi

Nieuw lid
Ik ben Maarten Smulders en rij vanaf 2006 een Skoda Octavia glx i. Ben sinds kort in het bezit van een octavia combi comfort.
hier zitten iets meer toeters en bellen op als mijn vorige en werd geconfronteerd met deze foutmelding, vandaar mijn vraag.

Gr. Maarten

Zwapp

Forumguru
Welkom op het forum, het is inderdaad slim om de computer uit te laten lezen om te zien welke storing zich voordoet.

Zomaareen antwoord geven op je vraag is heel lastig.
Welke lampje brand neem aan het EPC lampje of is het echt je motor lampje?

Beide lampjes kunnen heel veel betekenen.
Storing van het gaskleppenhuis
Lambda sonde
sensoren in de motor

Om er echt achter te komen wat het is zou ik een afspraak maken met de garageom je motor uit te laten lezen of zoals Antera zij bij hem langs te gaan.

MaartenCombi

Nieuw lid
Het gaat alleen om het motor lampje.

Ik ben na de eerste melding meteen naar de garage gereden. Die hebben hem toen gereset.Ze hadden wel de oorzaak verteld maar ben deze alweer vergeten.
Het had iets te maken met verwarmen / voorverwarmen van iets.
Helaas de volgende dag begon het lampje weer te branden.

Ik heb een afspraak met de garage gemaakt dat ze de oorzaak maar moeten repareren.
Ik was alleen benieuwd naar de kosten.

Antera

Donateur
tja dat hoort erbij. En alleen een originele lambda sensor zal je probleem uit de wereld hebben geholpen. Klein ding maar kost wat maar dan heb je ook wat nu weer jarenlang plezier

Bovenaan Onderaan