Controlelampje accu aan...

Controlelampje Dynamo aan...

Vanochtend ging na ±500m rijden mijn controlelampje van mij accu branden. Ik ben gestopt en heb de motor aan en uit gezet. Helaas bleef het lampje branden en merkte ik dat de stuurbekrachtiging en radio niet meer werkte....

Hebben jullie wellicht een idee wat hier mis kan zijn gegaan? Ben niet verder gereden en heb de bus naar het werk gepakt. Ik zal morgen even kijken of ik hem naar een garage kan krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Mark
 

Djinn_4fun

Actief lid
Accu lampje heb je niet, wel dynamo lampje.
Wij hadden laatst een defecte accu, zeflde problemen.
Even accu en dynamo laten doormeten en eventueel vervangen.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Goed om te horen dat het ook aan de accu kan liggen. Dynamo is helaas niet goedkoop om te vervangen...

Je hebt natuurlijk gelijk met betrekking tot het controlelampje, dus ik heb hem gelijk aangepast ;)
 

Djinn_4fun

Actief lid
Ik betaalde voor een accu incl monteren bij de sprint banden/accu hier in Hoogvliet €65,=
Was met 5min geregeld
 

Antera

Donateur
Goede kans dynamo. Dat lampje gaat over het algemeen alleen branden als de dynamo niet goed bijlaad. Kan opgeslot zijn door plaatsen nieuwe koolborstels maar kan ook ernstiger zijn en vervangen.

Verwacht niet dat de accu het lampje kan laten branden omdat de meetdraad op de dynamo zit
 
Ik zal vanavond even de multimeter op de accu zetten om te zien wat hij aangeeft. Is het vervangen van de dynamo een lastige klus bij de Fabia?
 

Antera

Donateur
valt wel mee afhankelijk hoe handig je zelf bent.


En nee het lampje gaat niet branden als de accu niet meer opgeladen kan worden. De dynamo levert en als hij het leveren kan dan gebeurd er niks
 

Bosi

Lid
Dynamo vervangen is niet altijd noodzakelijk, want je kunt hem voor ongeveer de helft van de prijs laten reviseren mits de wikkelingen niet kapot zijn. Vorig jaar liep de dynamo van mijn fabje door zijn lagers heen, waarbij ook de meeste electronica (hoogspanning regelaar en spanning verdeler) sneuvelde en ook de meeloop polie niet meer te redden was. Heb toen via een garage bijdrijf in Nijmegen een bedrijf gevonden die dynamo's reviseren (onder garantie van 3 jaar), maar ook compleet gereviseerde gebruikte dynamo's leveren. Kosten van de revsie was €185,- inclusief in en uitbouw van de dynamo. Controleer trouwens bij de inbouw hoe je multiriem en de spanrol er aan toe is, anders deze ook mee vervangen
 
Zojuist even de multimeter op de accu gezet, dit waren de resultaten:
- Motor uit; gelijkspanning 11 Volt
- Motor aan: gelijkspanning ook 11 Volt

Dit lijkt er toch op dat de dynamo zijn werk niet meer doet?

Alvast bedankt voor jullie feedback.
 
Gisteravond nog weggebracht naar de garage en die belde op dat inderdaad de Dynamo de geest had gegeven....vanmiddag staat hij gelukkig alweer klaar. Rekening zou onder de 300 euro blijven.
Helaas, maar dan doet hij het in ieder geval weer goed.

Bedankt voor alle tips en hulp!
 

Antera

Donateur
Helaas komt dit vaker voor. Als je zelf kan sleutel kost het je zon € 180 oude moet dan retour maar nu is alles ook geregeld :-)
 
Ja klopt, ik heb getwijfeld om het zelf te doen, maar dan zouden we de auto in ieder geval tot het weekend 'kwijt' zijn. Met werk doordeweeks gaan dit soort onvoorziene zaken niet altijd zelf.

Maar heb hem terug en hij doet het weer als van ouds! 100 euro duurder dan zelf, maar dan heb je ook wat ;)
 
Bovenaan Onderaan