Cornerfunctie uitschakelen

Hallo,

Kan iemand mij alstublieft vertellen hoe ik de cornerfunctie op mijn o2 kan uitschakelen. Heb de auto afgelopen zaterdag opgehaald en het instructieboekje al zitten doorspitten maar kan daar niets over vinden. Heb ook de zoekfunctie op het forum al geprobeerd.

Alvast bedankt. MVG Paul

Steve

Senior Member
Ik kan je er niet mee helpen maar wat is de reden waarom je het wilt uitschakelen ?

wat is de reden waarom je het wilt uitschakelen ?
Ik rij er nu een week mee rond en heb denk ik al 5x het commentaar gekregen dat mijn linker-/rechter mistlamp defect is. Tel daarbij op dat de functionele waarde gering is, en je hebt wellicht de reden.
De gimmick-waarde is natuurlijk wel lekker hoog...:1819:

Steve

Senior Member
Ik rij er nu een week mee rond en heb denk ik al 5x het commentaar gekregen dat mijn linker-/rechter mistlamp defect is. Tel daarbij op dat de functionele waarde gering is, en je hebt wellicht de reden.
De gimmick-waarde is natuurlijk wel lekker hoog...:1819:
Aha net zoiets als dat je word aangesproken dat je lampen nog branden als je uitstapt :grin:

Heeft het dan gemist de afgelopen week? Ik gebruik mijn mistlampen als het nodig is, en dat is in de praktijk een paar keer per jaar. Levert denk ik een stuk minder commentaar op:2133:

!Škoda!

Actief lid
Heeft het dan gemist de afgelopen week? Ik gebruik mijn mistlampen als het nodig is, en dat is in de praktijk een paar keer per jaar. Levert denk ik een stuk minder commentaar op:2133:
Met de cornerfunctie gaat, als je langzaam rijdt, de mistlamp aan naar de kant waar je opstuurt, of je richtingaanwijzer uitzet. Dit is onafhankelijk van gebruik van mistlampen als het mist....

Dit is dus gekoppeld aan de clignoteur / stuuruitslag bij een langzaam tempo. (Daarmee wordt dus de weg waar je heen wilt verlicht, alsof je om een hoekje kijkt, vandaar de term "cornerfunctie")

higgy

Forumguru
Maar om terug te komen op de vraag: ik ben ervan overtuigd dat de dealer met de VAS-kast die functie specifiek uit kan zetten. Als je kijkt (en ik gluur wel eens over de schouders van de monteurs bij Verdaat) wat er wel allemaal niet kan worden aan- en uitgezet, dan moet dit erbij zitten.

Iedereen bedankt voor de reactie. Het is idd een soort van gimmick alleen vind ik het overbodig omdat je met Xenon verlichting al heel veel verlicht.

SV: jij moet nog heel even wachten op je auto, maar geloof me. het is het meer dan waard. Ik heb precies dezelfde auto als jou sinds zaterdag in m'n bezit en het is echt hemels. Columbus is helemaal het mooiste. Je kan gewoon DVD's afspelen en het geluid niet normaal. Ik heb hiervoor een VW Passat gereden en een Volvo V40 maar dit is echt met afstand de mooiste auto tot nu toe.

Higgy: ik ga morgen bij de dealer langs. Er is nl een probleem bijgekomen. Mijn rechter mistlamp wil niet meer uit na corner functie. Of te wel ik rij continue met mijn rechter mistlamp aan.

volgens mij moet je door de Maxi-dot menu heen spitten daar zit deze aan en -uit knop voor de corner functie zeker bij (als je een maxidot menu hebt).
Ik heb vandaag in een Mondeo gereden met Adaptive lichten (de gewone lichten gaan een beetje mee de bocht om, en als je zachtjes a 50 km per uur rijd dan gaat er in dezelfde lampen-unit een extra licht aan die de hele voorhoek verlicht, ik vond het een verademing...en de Mondeo reed fantastisch en is zeer groot. Nu even testen rijden met de nieuw Superb2 en dan beslis ik wat het gaat worden ter vervanging van de O2.

Ik heb het hele maxi-dot menu doorgespit maar ik weet bijna 99% zeker dat je de corner functie niet zelf kan uitzetten. Ik vond het trouwens ook geen vervelende functie alleen bleef bij mij m'n rechtermistlamp continue branden en dat is wel vervelend..:1884: De dealer heeft 'em inmiddels uitgezet. Voor de rest ben ik super tevreden over de O2

Ik heb vandaag in een Mondeo gereden met Adaptive lichten (de gewone lichten gaan een beetje mee de bocht om, en als je zachtjes a 50 km per uur rijd dan gaat er in dezelfde lampen-unit een extra licht aan die de hele voorhoek verlicht, ik vond het een verademing...en de Mondeo reed fantastisch en is zeer groot. Nu even testen rijden met de nieuw Superb2 en dan beslis ik wat het gaat worden ter vervanging van de O2.

Ik heb zelf zitten twijfelen tussen een mondeo en de O2. Vond hem idd lekker rijden, maar had niet de indruk dat het interieur kwalitatief goed is. Je leest hier meer over, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke kwestie, net als de rest. Daarnaast is het uiterlijk van de Mondeo erg mooi aan de voorkant, aan de achterkant vond ik dat er op de zijkant erg veel blik is (station uitvoering). Zeker als je gaat kijken naar de standaard 16 inch velgen die je bij een Titanium uitvoering krijgt. Deze lijken dan erg klein en de ruimte tussen de carrosserie en de banden is dan groot, dus de banden doen al gauw 'iel' aan. Toen ik keek (3 mnd terug) kon je voor 1200 euro wel 2 cm verlagen en 17 inch erom laten leggen, dat zal beter staan. Maar de achterkant heeft erg veel blik. Kijkend naar de prijs (en dus bijtelling) vond ik dat niet de moeite waard en kreeg ik erg veel auto met de O2.

Maar ach, keuzes keuzes en nog eens keuzes. Zo'n slechte keuze heb je niet dus het moet goed komen. Ik zit voorlopig nog 140000 km vast aan mijn O2, dan zie ik wel weer verder.

Succes met je keuze.

higgy

Forumguru
We hebben al een vergelijk-draadje tussen Mondeo en O2, dus evt. aanvullingen gaarne daar. Overigens vallen de O2 en de Mondeo wel in 2 verschillende klassen.

nomad

Senior Member
Ik kwam op het duitse O2 forum wel de codering tegen om de normale mistlampen als cornerlampen te gebruiken. Die geven uiteraard wel minder licht dan de daarvoor geschikte cornerlampen.
Daarnaast is het dus waarschijnlijk ook mogelijk om met deze codering de cornerfunctie uit te schakelen.

EdK

Forumguru
Ik kwam op het duitse O2 forum wel de codering tegen om de normale mistlampen als cornerlampen te gebruiken. Die geven uiteraard wel minder licht dan de daarvoor geschikte cornerlampen.
Daarnaast is het dus waarschijnlijk ook mogelijk om met deze codering de cornerfunctie uit te schakelen.

Even voortbedurend op deze optie van mistlampen.

Is het dus ook mogelijk om van de mistlampen (voor ) bij de Fabia 2 en Roomster een cornerfunctie te maken ? ( dus softwarematig )

nomad

Senior Member
Even voortbedurend op deze optie van mistlampen.

Is het dus ook mogelijk om van de mistlampen (voor ) bij de Fabia 2 en Roomster een cornerfunctie te maken ? ( dus softwarematig )

Je zou het bijna wel verwachten, maar dat weet ik dus niet zeker.

De corner functie kan softwarematig worden uitgezet.
De dealer kan dat regel.
Ben in het bezit van een octavia combi atractive black magic bowjaar 2008.
In polen hebben we softwarematig laten regelen dat de koplampen automatisch aan gaan.
Een prettige optie!

EdK

Forumguru
Je zou het bijna wel verwachten, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik denk dat dit voor heel wat lezers / bezoekers hier wel interresant zou wezen om te weten !
En denk dat als ik naar een dealer rij en het vraag dat ik hier vanuit me stoel het antwoord wel kan geven !

Bovenaan Onderaan