Ik heb vandaag in een Mondeo gereden met Adaptive lichten (de gewone lichten gaan een beetje mee de bocht om, en als je zachtjes a 50 km per uur rijd dan gaat er in dezelfde lampen-unit een extra licht aan die de hele voorhoek verlicht, ik vond het een verademing...en de Mondeo reed fantastisch en is zeer groot. Nu even testen rijden met de nieuw Superb2 en dan beslis ik wat het gaat worden ter vervanging van de O2.
Ik heb zelf zitten twijfelen tussen een mondeo en de O2. Vond hem idd lekker rijden, maar had niet de indruk dat het interieur kwalitatief goed is. Je leest hier meer over, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke kwestie, net als de rest. Daarnaast is het uiterlijk van de Mondeo erg mooi aan de voorkant, aan de achterkant vond ik dat er op de zijkant erg veel blik is (station uitvoering). Zeker als je gaat kijken naar de standaard 16 inch velgen die je bij een Titanium uitvoering krijgt. Deze lijken dan erg klein en de ruimte tussen de carrosserie en de banden is dan groot, dus de banden doen al gauw 'iel' aan. Toen ik keek (3 mnd terug) kon je voor 1200 euro wel 2 cm verlagen en 17 inch erom laten leggen, dat zal beter staan. Maar de achterkant heeft erg veel blik. Kijkend naar de prijs (en dus bijtelling) vond ik dat niet de moeite waard en kreeg ik erg veel auto met de O2.
Maar ach, keuzes keuzes en nog eens keuzes. Zo'n slechte keuze heb je niet dus het moet goed komen. Ik zit voorlopig nog 140000 km vast aan mijn O2, dan zie ik wel weer verder.
Succes met je keuze.