Cortrans stelt zich voor

cortrans

Forumguru
Hallo Skoda rijders,

Ik had mij blijkbaar in een verkeerd topic voor al gesteld, dus doe ik het hier nog maar een keer over:yeah:

Mijn naam is Cor uit Utrecht, 54 jaar en vrachtwagen chauffeur.

Na bijna 3 jaar met plezier een Peugeot 307 SW 1.6 Pack Premium automaat, uit 01-2005 gereden te hebben, werd het tijd voor iets anders.
Ik zocht een "iets" kleinere auto (dus zuiniger), jonger, lichter (qua wegen belasting), en wederom een automaat, liefst nog nog luxe uitgerust.
Tja, dan kom je al snel uit bij een DSG automaat uit de VAG groep.
Aangezien een jongere Polo er niet als combi is, viel dat al af, evenals een een Golf (die te duur en te zwaar is).
Dan heb je inderdaad ook nog de Seat, maar daar vond ik eigenlijk niets aan.
Dan blijft de Fabia over. De Fabia III vindt ik een pracht auto, maar viel buiten het budget, dus moest het een Fabia II worden.
Na een zoektocht had ik er 2 op mijn lijstje staan. Een witte, en een donker grijze.
De handelaar van de witte, gaf bijna niets voor de 307 terug, dus viel hij af.
De handelaar van de donker grijze, gaf meer maar net niet genoeg naar mijn zin.
Een mailtje dat ik er van af zag gaf alsnog een positieve reactie, dus alsnog de koop gesloten.
Sinds gisteren ben ik dus de gelukkige eigenaar van een zeer nette Fab II uit 10-2010, met een DSG-7 bak, en een 1.2, 105 pk uitvoering met volledig lederen interieur en zaken als radio met Amundsen navigatie.
Ik hoop hier een hoop nuttige informatie te vinden......

29dv77q.jpg

5ajokk.jpg

2ufen3r.jpg

wtufwh.jpg

Laatst bewerkt:

Odin

Senior Member
Welkom. Leuk intro verhaal en een leuke, compacte en voor het segement luxe uitvoering om je in te verplaatsen. Genoeg info te vinden hier op het forum. Veel plezier met je aanwinst.

Bovenaan Onderaan