felix78
Lid
Beste forumleden,
2 weken geleden ben ik naar mijn eigen Skoda dealer geweest in Barendrecht. Ik hoorde een aantal weken rare metaal achtig geluid tijdens het rijden en als ik mijn koppelingspedaal in drukte was het weg.
Monteur meegereden en hij vond het ook een raar geluid en volgens hem zou een van de lagers versleten kunnen zijn in de versnellingsbak.
Ik vond dat heel vreemd aangezien er 61000KM op de teller staat en ik de auto 4 jaar geleden nieuw heb gekocht nu al versleten, dat is wel heel vroeg!!!
De dealer zou gelijk een aanvraag doen van coulance regeling als men de versnellingsbak uit elkaar hadden gehaald en precies wisten wat het was. En dat het wel goed zou komen met de importeur 50-50% kans maar hij had er wel vertrouwen in, ik niet met 50%.
Ik was het daar niet mee eens want dat kan nooit versleten zijn na 61000 km dat moet een productie fout zijn of niet goed afgesteld.
Wat blijkt een lager van de differentieel is versleten en coulance request van de importeur NUL, NUL!!! Ik ontplofte bijna en vind het rond uit schandalig hoe de importeur hier met de klant omgaat.
De dealer vond het ook niet netjes tegen over de klant, hoe hier op is geantwoord van uit de importeur.
De dealer kwam met een eigen "coulance regeling" een derde dealer, derde importeur en derde klant en gratis leenauto aangezien zij de spullen niet op voorraad hadden en er was wat afgebroken bij het demonteren.
Kosten nog te bepalen maar +/- 1900 euro totaal.
Van de dealer uit is het "netjes" opgelost. Aangezien ik liever had gezien dat ik niks hoefde te betalen.
Het zou niet mogen gebeuren maar ik zit er wel mee...
Iemand ervaringen qua coulance? Of tips wat ik nog kan doen
PS: Auto is van 2013 sept en 61000km (80% snelwegkilometers) geen trekhaak en geen leasebak.
2 weken geleden ben ik naar mijn eigen Skoda dealer geweest in Barendrecht. Ik hoorde een aantal weken rare metaal achtig geluid tijdens het rijden en als ik mijn koppelingspedaal in drukte was het weg.
Monteur meegereden en hij vond het ook een raar geluid en volgens hem zou een van de lagers versleten kunnen zijn in de versnellingsbak.
Ik vond dat heel vreemd aangezien er 61000KM op de teller staat en ik de auto 4 jaar geleden nieuw heb gekocht nu al versleten, dat is wel heel vroeg!!!
De dealer zou gelijk een aanvraag doen van coulance regeling als men de versnellingsbak uit elkaar hadden gehaald en precies wisten wat het was. En dat het wel goed zou komen met de importeur 50-50% kans maar hij had er wel vertrouwen in, ik niet met 50%.
Ik was het daar niet mee eens want dat kan nooit versleten zijn na 61000 km dat moet een productie fout zijn of niet goed afgesteld.
Wat blijkt een lager van de differentieel is versleten en coulance request van de importeur NUL, NUL!!! Ik ontplofte bijna en vind het rond uit schandalig hoe de importeur hier met de klant omgaat.
De dealer vond het ook niet netjes tegen over de klant, hoe hier op is geantwoord van uit de importeur.
De dealer kwam met een eigen "coulance regeling" een derde dealer, derde importeur en derde klant en gratis leenauto aangezien zij de spullen niet op voorraad hadden en er was wat afgebroken bij het demonteren.
Kosten nog te bepalen maar +/- 1900 euro totaal.
Van de dealer uit is het "netjes" opgelost. Aangezien ik liever had gezien dat ik niks hoefde te betalen.
Het zou niet mogen gebeuren maar ik zit er wel mee...
Iemand ervaringen qua coulance? Of tips wat ik nog kan doen
PS: Auto is van 2013 sept en 61000km (80% snelwegkilometers) geen trekhaak en geen leasebak.