Crinkle beige niet meer leverbaar

mjam

Nieuw lid
Vrijdag wezen kijken en proefrijden in een Skoda Octavia 1.4 Combi. Bij het opmaken van de offerte voor deze auto werd ons verteld dat het interieur al enige tijd niet meer in crinkle beige leverbaar zou zijn. Dit terwijl op de site www.skoda.nl er nog steeds geconfigureerd kan worden met deze optie. Kan iemand hier een verhelderend antwoord opgeven ??

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom hier mjam.:bloemen:Het wordt op prijs gesteld dat nieuwe leden zich even voorstellen in dit forumdeel. Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar de configuratie site gaat wel vaker de fout in, dus ik zou daar niet blind op varen. Misschien een telefoontje of mailtje naar een andere dealer of naar Pon om te checken?

D

Deleted member 12693

Ik heb mijn auto in week 12 besteld, toen was het beige interieur nog te bestellen.

mjam

Nieuw lid
Sorry voor het niet voorstellen. Was ik me niet van bewust. Ik ben een potentiele kopen van een skoda octavia.
We wonen in Noord Holland en komen dan al snel als dealer bij Martin Schilder uit. We hebben daar proef gereden met een Octavia 1.2 en daarna gelijk met een 1.4 om het verschil te voelen. En dat voel je !!. Wij rijden of eigenlijk reden een seat cordoba vario uit 1998 en zijn aan een andere auto toe.
In het voortraject naar de skoda octavia diverse sites, reviews en ook dit forum bekeken en hoor ik afgelopen vrijdag 18 april dat crinkle beige niet meer leverbaar zou zijn. En dat vind ik toch wel een ontzettende domper op de feestvreugde. Auto is dan ook nog niet besteld.
In ieder geval bedankt voor de tip om dit alsnog even bij Pon te checken.

om1

Senior Member
De site van Skoda is helaas wel vaker niet helemaal up-to-date. Zo heeft mijn Rapid nog twee weken als voorraadauto beschikbaar gestaan, terwijl ik hem al voor de deur had staan.

Dit soort dingen gebeuren, heeft waarschijnlijk te maken met de overgang halverwege het productiejaar naar het nieuwe modeljaar (2015). Als je het echt belangrijk vind is de beige leer/alcantara een optie, maar dat kost wel een flink bedrag.

muurman

Senior Member
In stof zou ik denk ik nooit beige kiezen. Is "besmettelijk" en denk dan niet goed schoon te krijgen evt,

ex-megane

Nieuw lid
Hi Mirjam, ik heb afgelopen zaterdag een offerte op laten maken voor een Octavia EBL met crinkle beige stoffen interieur bij dealer Martin Schilder in Heemstede. Er is hierover inderdaad vaak onduidelijkheid, een andere dealer in Apeldoorn vertelde mij een week eerder dat dit alleen mogelijk zou zijn i.c.m. alcantara.

micky

Forumguru
Sorry voor het niet voorstellen. Was ik me niet van bewust. Ik ben een potentiele kopen van een skoda octavia.
We wonen in Noord Holland en komen dan al snel als dealer bij Martin Schilder uit. We hebben daar proef gereden met een Octavia 1.2 en daarna gelijk met een 1.4 om het verschil te voelen. En dat voel je !!. Wij rijden of eigenlijk reden een seat cordoba vario uit 1998 en zijn aan een andere auto toe.
In het voortraject naar de skoda octavia diverse sites, reviews en ook dit forum bekeken en hoor ik afgelopen vrijdag 18 april dat crinkle beige niet meer leverbaar zou zijn. En dat vind ik toch wel een ontzettende domper op de feestvreugde. Auto is dan ook nog niet besteld.
In ieder geval bedankt voor de tip om dit alsnog even bij Pon te checken.
kun je niet het leer/alcantara nemen? die is er ook in licht

micky

Forumguru
In stof zou ik denk ik nooit beige kiezen. Is "besmettelijk" en denk dan niet goed schoon te krijgen evt,
Dat het besmettelijker is, dat is zeker, maar het is echt zoveel mooier dan een donker saai interieur, dat ik er toch telkens voor kies, met schoonhouden valt heel erg mee, maar ik rij dan ook doorgaans maar zo'n 120-170.000km met de auto

serum

Forumguru
valt mij met meer opties op dat de dealers niet helemaal scherp op het netvlies hebben wat wel en niet bestelbaar/mogelijk is. Als je je een paar uur op een forum verdiept heb je vaak een betere indruk van wat wel en niet mogelijk is. (niets ten nadele van de dealer, niet iedereen zal zo obsessief zoeken als de huidige internet-generatie kopers, we zijn een PITA voor de gemiddelde verkoper, zwarte band forum/google-fu is geen grap).

Om wat voor uitvoering gaat het? De beige stof is wel voorbehouden aan de elegance uitvoeringen. Een active/ambition kent deze optie niet.

Ik heb een stoffen beige interieur gehad in een octavia 1. Zonder kinderen is het prima te doen. (ons kereltje is nu behoorlijk vlot wagenziek (5km+ betekend guesthouse paradiso-perikelen op de achterbank). Valma heeft een schuimmiddeltje dat de bekleding optisch goed schoon krijgt. auto is met 120k weg gegaan en het interieur was geen smetje op de vinden. Als je boswachter bent met 3 varkens van kinderen is het vermoedelijk niet de verstandigste keuze.

Beige interieur, ben er ook fan van. Veel ruimtelijker, rustgevender, chiquer dan zo'n bedompte zwarte bedoening. Kwestie van smaak natuurlijk.

Menno.

Actief lid
Ik heb ook een beige interieur, leer dat wel. Maar de vloer etc is niet van leer. Het is besmettelijk, zeker met 3 kinderen op de achterbank. Maar wat is €100,- per jaar om hem van binnen helemaal te laten reinigen! :jaja:

tha a

Senior Member
helemaal mee eens! ondanks dat ik in de huidige (weer) voor zwart ben gegaan is me de beige bekleding (stof) in de O2 erg goed bevallen. Bij 160.000km zag je (met name op de bestuurdersstoel) wel een blauwe waas van spijkerbroeken. Maar ook dat is met een goede schoonmaakbeurt ("showroom klaarmaken) echt wel eruit te krijgen. Als het leverbaar is (en volgens mij is idd momenteel alleen de combi halfleer/alcantara leverbaar in beige) zou ik het zeker doen!

Rallye

Forumguru
Het zou kunnen dat in het nieuwe modeljaar (vanaf pak'm beet productieweek 22) crinkle beige inderdaad niet meer leverbaar is. Als je nu bestelt kom je inderdaad op een productieweek na week 22 uit. Wel gek dat andere dealers daar dan weer niets van weten - en de configurator ook niet.

Overigens ben ik echt van de donkere interieurs, liefst inclusief het plafond. Zo donker en rustig mogelijk......

D

Deleted member 12693

Van de dealer heb twee weken geleden de poductie week doorgekregen, dat wordt week 27.
Ik heb de beige bekleding besteld, dus als de nieuwe productie rond week 22 zou starten kan ik eigenlijk geen beige meer krijgen...
Misschien binnenkort toch even navraag doen bij de dealer.

mjam

Nieuw lid
Misschien binnenkort toch even navraag doen bij de dealer.

De dealer in Alkmaar heeft nog eens aangegeven dat vanaf augustus vorig jaar er geen crinkle beige meer besteld kon worden. Toch zijn er reacties hierboven die anders beweren. Ik heb op advies de importeur gebeld (PON) en die vraag staat nog steeds uit.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de dealer van Berkowic (hierboven) anders wil ik dolgraag weten bij welke dealer hij heeft besteld.

D

Deleted member 12693

De dealer in Alkmaar heeft nog eens aangegeven dat vanaf augustus vorig jaar er geen crinkle beige meer besteld kon worden. Toch zijn er reacties hierboven die anders beweren. Ik heb op advies de importeur gebeld (PON) en die vraag staat nog steeds uit.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de dealer van Berkowic (hierboven) anders wil ik dolgraag weten bij welke dealer hij heeft besteld.
Ik denk dat die dealer in Alkmaar het toch niet helemaal goed verteld heeft.
Wanneer je in de showroom van dit forum kijkt zie je dat lid @katapult zijn auto in maart 2014 heeft gekregen en ook crinkel beige heeft.

Let wel, volgens mij is Crinkel Beige alleen leverbaar op de Elegance (Business) line modellen.

mjam

Nieuw lid
Ik denk dat die dealer in Alkmaar het toch niet helemaal goed verteld heeft.

Dat idee heb ik dus ook en ben nu op zoek naar een dealer in NH of desnoods NL die me wel deze bekleding kan leveren op een Octavia Elegance Businessline. Helaas laat PON het ook afweten op mijn vraag of het uberhaupt nog te leveren is. Er wordt door PON niet teruggebeld of gemaild.

adee

Senior Member
@mjam Begin april kreeg ik van de leverende dealer een overzicht van de door mij bestelde auto te zien. Daarop was in eerste instantie de crinkel beige bekleding niet aangegeven hoewel ik dat wel had besteld. Na de wijziging doorgegeven te hebben, kreeg ik een bevestiging van de dealer dat de bekleding crinkel beige zal worden. De leverende dealer is Noordhoek te Tilburg. Ik ga er dus vanuit dat de auto met de bestelde bekleding wordt afgeleverd.

D

Deleted member 12693

Dat idee heb ik dus ook en ben nu op zoek naar een dealer in NH of desnoods NL die me wel deze bekleding kan leveren op een Octavia Elegance Businessline. Helaas laat PON het ook afweten op mijn vraag of het uberhaupt nog te leveren is. Er wordt door PON niet teruggebeld of gemaild.
Ik heb nog een mail met een vraag over de verkrijgbaarheid van de Crinkel Beige bekleding naar de dealer gestuurd, maar de betreffende verkoper is op vakantie.
Ik zal volgende week zijn antwoord posten.

Bovenaan Onderaan