Ga er maar eens mee rijden, werkt super!!!
"+" en "-" aantikken geeft stappen van 10 km/h
"set" en "res" aantikken geeft stappen van 1 km/h (of ingedrukt houden van "+" of "-")
Na 26k met de Golf 7 snap ik wel waarom
@Oenoud deze vraag stelt, net als de weergave van de ingestelde snelheid.
@hemi24 inderdaad.
Als je het een keer gehad hebt is het echt een fantastische oplossing.
Je kunt er door goed te anticiperen nog veel beter mee op de cruise control rijden op snelwegen.
Ook omdat je de ingestelde snelheid zichtbaar hebt.
Voorbeeld. Je rijdt 80 op een snelweg achter een vrachtwagen. Door met stappen van 10 je snelheid zichtbaar aan te passen naar een ingestelde snelheid van 130 accelereert de auto veel sneller naar 130.
Bij het systeem wat in mijn huidige superb zit moet ik het knopje wel heel lang ingedrukt houden om het zelfde resultaat te halen en ga je het dus niet gebruiken.
De cruise control wordt ook met een aparte handel bediend. Volgens mij was de handel om hoog drukken versnellen met stappen van 10. En naar beneden drukken verlaagde de ingestelde snelheid met 10 km/h waarbij de auto ook vrij snel de lagere snelheid bereikte.
Dus terugkomend op die vrachtwagen waar ik het net overhad.
Als je goed anticipeert kun je vaak zien dat er voor je op de weg een auto of vrachtauto in gaat halen.
Kun je alvast je ingestelde snelheid aanpassen naar de lagere snelheid. Hierdoor kun je bijna zonder te remmen op de juiste snelheid achter de voorligger rijden. Op het moment dat je voorligger aan de kant gaat pas je de snelheid weer aan en gaat de auto weer versnellen.
Volgens mij gaat de Superb III dit syteem ook krijgen en ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de nieuwste Octavia het ook. Maar dat zouden de octavia rijders kunnen beantwoorden.
Het is herkenbaar aan een klein handeltje onder je handel aan de linkerkant van je stuur.
En inderdaad wat
@hemi24 zegt. Ga er maar eens mee rijden.......
En begrijp mij goed. Het is geen onoverkomelijk probleem dat het nu niet op mijn auto zit.
Maar mijn gedachte was dat je met Vagcom zoveel instellingen kunt aanpassen, dat het mij logisch leek dat je de versnelling van je cruise control ook zou moeten kunnen aanpassen.
Helaas. Wellicht bij mijn volgende auto over ongeveer 3 jaar ben ik weer aan de beurt.
Onderstaand nog 2 foto's van de nieuwe superb en de octavia waar het handeltje zichtbaar is.