Cruise control alweer defect

Hallo allemaal,
Ik heb een Fabia 1.9 TDI uit 2004 en zit met het volgende.
In december 2008 ging de cruise control defect, waarop ik 'm heb laten maken: er moest een andere schakelaar op (die hele hendel waarmee je de verlichting bedient).
Een paar weken geleden deed 'ie het ineens weer niet. Ik naar de garage, doorgemeten, storingen uitgelezen, en nu blijkt de hendel weer kapot te zijn en moet 'ie weer vervangen worden á 150 euro.
Ik vroeg de monteur of er geen garantie op dat onderdeel zit, en hij zei dat er drie maanden garantie op onderdelen zit en misschien zelfs helemaal geen garantie op elektrische onderdelen. Ik zei dat ik me dat niet kon voorstellen, want ik mag toch zeker wel verwachten dat een nieuwe schakelaar langer meegaat dan een jaar en drie maanden?!?!
Iemand ideeën, tips of suggesties?

mmarechal

Actief lid
Ikzelf heb deze ervaring (gelukkig) niet, maar volgens mij schrijft de wet een minimale garantie termijn voor op producten (ik dacht iets van 6 maanden), in elk geval "geen garantie op electrische onderdelen" klopt zeker niet met wat de wet voorschrijft.

hemi24

Forumguru
Bedieningshendel van de VAG-cruisecontrol is van dezelfde kwaliteit als een gaspedaal van Toyota...

Bekend probleem (jammer genoeg).
Binnen anderhalf jaar wederom, dan zou de dealer je toch wel een beetje tegemoet mogen komen!

hulde, hulde! Na enig aandringen krijg ik in elk geval kosteloos :worshippy: de hendel (of is het nu handle?). Ik had op de site van Skoda gezien dat er 2 jaar garantie op originele onderdelen zit, en ik heb de monteur daarmee geconfronteerd. Kennelijk maakt dat toch wel indruk :baby012:
Nu alleen nog wat uurloon, maar dat vind ik wel redelijk.

Bovenaan Onderaan