Cruise control / Claxon / Raam bestuurder

Hallo allemaal,

Bij voorbaat spijt als ik dit had kunnen vinden het Forum, heb gezocht op deze combinaties.
Ik ben sinds twee maanden eigenaar van een Superb 2020 tdi 2.0 automaat. Wat een fantastische wagen is dit. Bij het ophalen van de auto had ik dit probeer blijkbaar voor het eerst, maar ik dacht, dit ligt aan mij.

Wat is er aan de hand?
Soms heb ik geen claxon (je drukt maar geen geluid), en nu kom ik erachter dat mijn cruise control op dat moment ook niet werkt(geen symbool, hij blijft op kilometerstand staan). Daarnaast werkt mijn bestuurderszijde raam niet 100%, want als ik hem doorklik hoort hij net als alle andere ramen naar beneden te gaan, maar ik moet hem vasthouden.

Ik vermoed zelf een zekering? Maar ik heb normaal alleen maar Saab gereden, dus ik moet opnieuw in de leer.

Bij voorbaat dank,

Brendon

hemi24

Forumguru
Vwb dat raam, die kun je zelf opnieuw inleren door even helemaal open en dicht te doen en in beide uiterste standen even een aantal seconden vast te houden.

Cruise control en claxon zouden dan kunnen duiden op een defecte sleepring in je stuurkolom.

Grote kans dat er wel storingen zijn uit te lezen, dus kortste klap is langs de dealer.
Of iemand zoeken die in het bezit is van VCDS of OBDeleven en de wagen voor je wil uitlezen.

Misschien ook wel even netjes om je voor te stellen in de Meet & Greet van dit forum.

De accu losmaken was een grote fout blijkt. Zo zie je gelijk dat met nieuwere autos dit niet goed gaat. Allerlei fouten erbij, morgen wordt hij opgehaald door de garage. :(

Tees

Donateur
Dan is er wel iets bijzonders aan de hand. Het is niet ongebruikelijk dat er allerhande fouten opkomen bij het loshalen van de accu, maar dat ie dan niet meer start is niet gebruikelijk. Reden temeer om te denken dat er iets niet klopt hier.

pkrijgsman

Actief lid
Vraag is, start hij helemaal niet meer? Of slaat hij niet aan? Ik had een Golf4, met startonderbreker. Laadkabel dynamo-accu was versleten, accu dus leeg. Startkabels hielpen dus niet, want nadat de golf gelijk aansloeg, sloeg hij weer af, door de startonderbreker. Die was door de lage spanning van het padje af...

Dus @Bzijff , we zijn benieuwd naar de afloop!

Hallo iedereen,
Het is bekend wat er aan de hand is. Het was dan toch de accu, die half aan het doodgaan was. Nieuwe erin, en alle rariteiten zijn eigenlijk verholpen. Voor nu.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bovenaan Onderaan