cruise control heeft kuren

mn fabia leidt soms een eigen leven
in ieder geval de CC
5 van de 6 dgn weigert hij
heb nu de rem sensor vervangen en hij doet het weer.
rens

Kiswum

Forumguru
Hmm, ik ken dit euvel ook bij mezelf, ik dacht dat het aan de snelheid of aan de regen lag (ruiterwisser beveiliging o.i.d.). Bij mij springt hij soms in een keer uit, wellicht ook een rem sensor?
Ik zal dit bij het volgende beurtje eens nakijken.

Cordoba

Forumguru
Bij de verschillend VAG-auto's zijn in de loop der jaren de hendels voor de CC wat aangepast. Ik heb begrepen dat bepaalde modellen/versies van hendels nog wel eens problemen willen geven. Je kunt dit vaak verhelpen door de hendel (met contacten) te vernieuwen en daarbij eventueel te vervangen door een versie die minder storingsgevoelig is.

e.koomans

Nieuw lid
Ik heb het problemen ook gehad.
Bij aankoop (auto 4,5 jaar oud) viel bij gebruik van ruitenwisser uit. Er bleek een modificatie niet uitgevoerd te zijn. Er is een extra kabelboom toegevoegd door de dealer. Probleem opgelost.

2 jaar later werkte de cruisecontrol bij koude start niet. Na 5 minuten gereden te hebben, auto opnieuw gestart en cruisecontrol werkte weer. Nieuwe accu geplaatst (was slecht) en probleem over. Blijkt de cruisecontrolmodule bij een te lage accuspanning niet in te schakelen.

Skoda fabia 1.4 50 kw 2001

Erik_NL

Forumguru
Nieuwe accu geplaatst (was slecht) en probleem over. Blijkt de cruisecontrolmodule bij een te lage accuspanning niet in te schakelen.
hiero ditto
inmiddels functioneert de cruisecontrol al weer jaren zonder haperen

Antera

Donateur
en anders kan je in vagcom kijken of alle contacten goed werken want weigert er een dan stopt de CC ermee. de remschakelaar is 80% de oorzaak

Bovenaan Onderaan