Cruise control hendel doet niks

Flierefluiter

Actief lid
Na 2 Fabia's in het verleden te hebben gehad kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik sinds vandaag in het bezit van een Skoda Fabia 2.0 Elegance uit 2005. :-)
Heerlijke auto! Alleen het viel me op dat de cruise control niks doet. (En ja hij staat op ON) niks nada noppes.
Dit zal vast geen moeilijk probleem zijn toch? Je mist hem wel op de snelweg.. Wat is voor de hand liggend?

Op Google al uitgebreid gezocht maar nog niet het juiste resultaat gevonden.

Erik_NL

Forumguru
als de CC het begeeft kan dat een teken zijn dat je accu op zijn eind loopt of dat je dynamo de accu onvoldoende oplaadt

Flierefluiter

Actief lid
Oei dat klinkt niet goed.. Wat is de beste manier om daarachter te komen? Garage hier aan de overkant zegt dat het de hendel is.

Canon-Eye

Forumguru
Het kan overigens ook liggen aan de contactjes in de hendel zelf - is bij meerdere modellen wel voorbijgekomen.
Daar is op dit forum dan ook wel meer over geschreven (ook over oplossingen), dus ik zou de zoekfunctie eens proberen.

Tees

Donateur
Ik zou t zelf ook eerder in de hendel zoeken. Mijn ervaring is dat als de accu zwak wordt, de stuurbekrachtiging als eerste kuren geeft, de CC heb ik nog niet gemerkt.

Maar de accu even (laten) doormeten kan sowieso geen kwaad. De meeste garages (en de Wegenwacht) doen een accucheck als gratis service, dus je kan t altijd even laten doen

EdK

Forumguru
Garage hier aan de overkant zegt dat het de hendel is.
Ga daar maar van uit !
Zoals gezegd er zijn aardig wat topics over vol geschreven in verleden.
Ook staan daar wat oplossingen die het probleem wel eens tijdelijk willen verhelpen met wat contactspray of dergelijke middelen.
Maar uiteindelijk kom je toch uit op nieuwe hendel !
En als de wagen geen nieuwe meer waard is dan kun je altijd nog eens kijken bij demonteerbedrijven ( vloegel genaamd sloopbedrijf )

https://www.bm-parts.nl/ bijvoorbeeld

Bovenaan Onderaan