Cruise control inbouwen

BesteLeden,

Hier weer een vraagje vanaf mijn kant.

Mijn fabia beschikt helaas niet over de originele cruise control, nou heb ik de mazzel dat ik vrij goedkoop via via eenoriginele richting schakelaar kan kopen met de cruise control optie.

Hoe lastig is het om deze aan te sluiten? Mijn Duits is niet heel goed maar watik begrijp is het alleen ene kwestie van aansluiten en activeren in decomputer, hoeven er helemaal geen extra kabels getrokken te worden?

Als ik zelf alles aansluit is er dan iemand in de buurt van Almere die tegeneen geringe vergoeding de cc wilt activeren in de computer? Of kan ik voor het activerenbeter naar de dealer gaan?

et gaat om een fabia elegance van 2001 met een 1,4 6c aub motor dus met elektronischgaspedaal.

Antera

Donateur
heb je wel esp/abs? anders werkt het niet.

anders gewoon aansluiten en activeren met vagcom

EdK

Forumguru
goh antera had ik dan zonder dat ik het wist en er voor betaald had op mijn fab 1 en de RR esp zitten ?

en evengoed op beide wagens wel CC

Canon-Eye

Forumguru
heb je wel esp/abs? anders werkt het niet

:confused: Mijn Fabia I (Elegance 1.4 8-klepper van 2002) had geen ESP en ABS (dat kon er blijkbaar nèt niet meer af voor die prijs), maar wel een prima cruisecontrol. Het was m'n eerste auto waar m'n VDO Tempostat niet in overgebouwd hoefde te worden na een jaar of 15 gebruik in 4 opvolgende auto's...

Abs zit volgen mij standaard op alle fabias ook het eerste model, althans mijn fabiaheeft abs.
Esp zit er niet op weet wel dat dit geleverd is op de fabia 1 als optie met eenknopje naast de stoelverwarming om de esp uit te schakelen.

Wat volgens mij het belangrijkste is dat je een elektronisch gaspedaal hebt endat heeft mijn fabia, daarom is het denk ik alleen de hendel plaatsen en activerenin de ecu, wie wilt mij met dit laatste helpen tegen een vergoeding.

Antera

Donateur
cc werkt namelijk via o.a. abs sensoren om de snelheid vast te leggen en niet alleen met de gasklep enz, vandaar dus.

sorry geen esp dat is wat anders mijn excusses

Bovenaan Onderaan