Een paar jaar geleden ben ik trotse eigenaar geworden van een Superb III hatchback, nadat ik hier voorzien ben van een goed aankoopadvies. Super fijn. De auto is fantastisch, rijd heerlijk, super ruim en relatief zuinig voor de omvang van de wagen. Top dus!
Afgelopen week is mijn auto naar de garage geweest vanwege een kapotte airbag in het stuur, waarna de airbag-ring is vervangen. Na deze hersteloperatie functioneert echter de cruis control niet meer. Met de cruis control ingeschakeld is het oranje logo met uitroepteken en pijl zichtbaar op het dashboard. De garage gaf aan dat het mogelijk aan de accu ligt en te hopen dat het vanzelf over zou gaan als de accu weer meer opgeladen zou zijn. Dat is echter niet het geval, waarna ze voorstellen om de accu te vervangen om te kijken of dat verschil maakt. De huidige accu zou qua waardes lager scoren dan gebruikelijk. Dat dan even aankijken en als het niet werk dan zetten ze de oude accu (free of charge) weer terug.
Op zich prima, kan ik doen. Alleen ergens in mijn onderbuik zegt dat de accu niet het probleem is en (niet gehinderd door kennis) vermoed ik eerder dat het komt doordat er mogelijk iets niet goed is aangesloten. Vraag aan de kenners hier is dan ook: Kan het inderdaad zijn dat de cruise control niet goed is aangesloten, waardoor die de foutmelding geeft en niet werkt (niet in te schakelen is)?
Reden om dit te vermoeden is enerzijds omdat ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn in het multifunctionele stuur, als de auto ACC ondersteunt (dat is bij mijn auto niet het geval). Daarnaast vind ik het opvallend dat het knopje op de hendel waarmee ik normaalgesproken de CC bedien, nu ineens een toggle is voor front assist (waarvoor elders op het stuur al een knop aanwezig is). Daarmee lijkt de knop op de hendel dus een verkeerde functie aan te roepen.
Anyhow. Niet gehinderd door kennis dus de vraag of de garage de goede denkrichting heeft met de accu of vind mijn onderbuikgevoel ergens grond?
Afgelopen week is mijn auto naar de garage geweest vanwege een kapotte airbag in het stuur, waarna de airbag-ring is vervangen. Na deze hersteloperatie functioneert echter de cruis control niet meer. Met de cruis control ingeschakeld is het oranje logo met uitroepteken en pijl zichtbaar op het dashboard. De garage gaf aan dat het mogelijk aan de accu ligt en te hopen dat het vanzelf over zou gaan als de accu weer meer opgeladen zou zijn. Dat is echter niet het geval, waarna ze voorstellen om de accu te vervangen om te kijken of dat verschil maakt. De huidige accu zou qua waardes lager scoren dan gebruikelijk. Dat dan even aankijken en als het niet werk dan zetten ze de oude accu (free of charge) weer terug.
Op zich prima, kan ik doen. Alleen ergens in mijn onderbuik zegt dat de accu niet het probleem is en (niet gehinderd door kennis) vermoed ik eerder dat het komt doordat er mogelijk iets niet goed is aangesloten. Vraag aan de kenners hier is dan ook: Kan het inderdaad zijn dat de cruise control niet goed is aangesloten, waardoor die de foutmelding geeft en niet werkt (niet in te schakelen is)?
Reden om dit te vermoeden is enerzijds omdat ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn in het multifunctionele stuur, als de auto ACC ondersteunt (dat is bij mijn auto niet het geval). Daarnaast vind ik het opvallend dat het knopje op de hendel waarmee ik normaalgesproken de CC bedien, nu ineens een toggle is voor front assist (waarvoor elders op het stuur al een knop aanwezig is). Daarmee lijkt de knop op de hendel dus een verkeerde functie aan te roepen.
Anyhow. Niet gehinderd door kennis dus de vraag of de garage de goede denkrichting heeft met de accu of vind mijn onderbuikgevoel ergens grond?