Cruise control op richtingaanwijzer of los?

Wouter@O2

Nieuw lid
Gisteren een rondje gereden in de nieuwe Passat van mijn zwager. Mooie auto, maar ben blij dat mijn O2 Elegance Business komt in Januari. Eén ding vraag ik me wel af na deze rit.

De VW heeft een 1.4 TSI DSG, mijn (bestelde) O2 heeft dezelfde motor, maar dan een 6-bak. Nu heeft de VW de bediening van de cruise control niet op de richtaanwijzer zitten, maar er zit een 2de stick onder de richtaanwijzer tevens aan de linkerkant van het stuur. Het instellen van de snelheid kan middels de stick en dat zie je in het multidot display. Het is nu heel gemakkelijk om eerst de snelheid in te stellen en dan pas de cruise control aan te zetten.

Mijn vraag; heeft de nieuwe O2 de cruise control op de richtingaanwijzer zitten of is er ook zo'n 2de stick? Daarnaast; zie je de ingestelde cruise snelheid op de multidot?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Hallo Wouter
De DSG van de 1.4 TSI is een 7 traps automaat!
De bediening van de cruisecontrol zit op de richting aanwijzer.
De ingestelde snelheid is id op de Maxi Dot-display terug te zien.

Wouter@O2

Nieuw lid
Hallo Wouter
De DSG van de 1.4 TSI is een 7 traps automaat!
De bediening van de cruisecontrol zit op de richting aanwijzer.
De ingestelde snelheid is id op de Maxi Dot-display terug te zien.

Aha! Bedankt voor je antwoord.

Maakt het nog uit, voor het zien van de ingestelde snelheid op de maxidot, of je een schakelbak of een automaat hebt?

Wouter@O2

Nieuw lid
Dit is overigens wat ik bedoelde met de cruise control op de VW passat.

passat-3c-cruise.jpg

hemi24

Forumguru
Met dank aan de zustergroep uit Ingolstad..!

Maar ik ben wel benieuwd naar die foto met de weergave in het Maxidot...!?!

Falcon

Donateur
Weergave op de maxidot was in jan 2008 bij VW passat in Amerika ook al zo.. Seat heeft het volgens mij ook al standaard

hemi24

Forumguru
Ok. En nu de hamvraag... heeft de Octavia het ook? En bestaat er hiervan een foto?

Ik zeg NEE, maar wie weet komt er nog iemand met een foto...

Ben het nog niet tegengekomen op mijn O2 en ook nog niet in de meest recente instructieboekjes.

Kom maar op met die kiekjes TheFlame, dan hebben we weer wat voor op het wensenlijstje voor de dealer!

Bovenaan Onderaan