Cruise control uitval

htw

Lid
O2 combi 2.0 FSI Business edition uit 2006.

Goedendag heren techneuten,

Wie heeft een oplossing voor mij CC probleem:

Met mijn O2 doe ik uitsluitend en regelmatig trips van 1000 km. Welliswaar uitgesmeerd over twee dagen. Sinds enige tijd stopt de CC functie ermee tijdens het rijden. Ik heb inmiddels uitgevonden dat als ik het contact uitzet en weer aan en dan doet ie het weer. Echter naarmate de trip vordert gebeurt het vaker en naar het einde van de 1000km reis kan ik het meestal wel schudden.

Iemand enig idee??

Groet

Hans

polf

Senior Member
Als je niet zelf kan uitlezen kan je proberen of bijgevoegde schoonmaak procedure werkt? Het is niet heel moeilijk en vreselijk goedkoop als je het zelf doet.:thumbsup:

Als je nog het type hebt dat eindigt met onderdeel nr A kan je het schakelaartje zo losklikken volgens beschrijving. De latere versie is deze witte stekker verdwenen en hard wired.

Het blijft een lapmiddel want uiteindelijk zit je aan een nieuwe hendel vast. Omdat het nieuwe onderdeel nummer niet meer die witte stekker heeft zal je de complete hendel moeten wisselen.(airbag,stuur enz moet daarvoor eraf).

Greetz Polf

Bijlagen

• Octavia Cruise Control Switch cleaning.pdf
    262,3 KB · Weergaven: 161

Rallye

Forumguru
Was inderdaad een probleem bij de eerste generatie OII. Bij mijn vorige is de hendel onder garantie vervangen.

chris01

Senior Member
had hetzelfde, hendel is ook bij mijn auto vervangen.
daarna geen problemen meer gehad.

htw

Lid
Mannen dit was geweldig advies en zeker met de .pdf instructie.
Hier kom ik mee weg. Ik ga ermee aan de slag Dank allen
Gr. Hans

Wijnand850

Forumguru
Omdat de CC uitvalt onder het rijden verdenk ik niet de hendel, maar de schakelaars op rem- of koppelingspedaal. Bij mijn O2 is de hendel meerdere keren vervangen, maar dan deed de CC het direct na de start al niet. CC viel dan niet uit tijdens het rijden. Was wel het geval toen de rempedaalschakelaar is vervangen. Maar laat 'm uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken.

oco1979

Forumguru
Omdat de CC uitvalt onder het rijden verdenk ik niet de hendel, maar de schakelaars op rem- of koppelingspedaal. Bij mijn O2 is de hendel meerdere keren vervangen, maar dan deed de CC het direct na de start al niet. CC viel dan niet uit tijdens het rijden. Was wel het geval toen de rempedaalschakelaar is vervangen. Maar laat 'm uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken.

mede ook mijn gedacht,tis onder het rijden,ook de sensoren waarbij normaal aanraken,zowel rem of koppeling, cc uitvalt.

Mark69

Senior Member
Ik heb dit probleem ook. Soms valt deze uit na uitschakelen door remmen. Maar gisteren tijdens onze vakantiereis kapte het ding ermee onder het rijden. Na een stop deed deze het gewoon weer en heeft het de rest van de reis gewoon gedaan.
1.6 fsi automaat 2007

bobby45

Actief lid
VAG staat bekend dat de rem schaker vaak deze klachten veroorzaakt schakelaar kost niets en is zo te vervang.
Audi A 8 had dot ook 12 euro maar de uit lees gismo gaf dit zo nu en dan aan.

Het maak en breek contact moet snel achter elkaar komen als je rem.

Internet staat er vol mee sus6

Antera

Donateur
Schoonmaken kan eerst. Daarna echt uitlezen en het beste nog op het moment dat hij uitgevallen is en je contact daarna niet meer uit zetten. Dit omdat het probleem later pas komt en niet continu aanwezig is. Bij uit zetten contact wis je de melding en word het uitlezen lastiger. ( moet wel zeggen dat niet alle storingen zoals dit zichtbaar zijn in de storingslijst).

Dan word het de meetwaarde blokken ff bekijken om de oorzaak te vinden.

Mark69

Senior Member
We zitten in zuid Frankrijk en inmiddels hebben we er een brandend epc lampje bij. Eerst afgeslagen wel weer gestart niets aan de hand. Voor een leuke dag naar Arles gereden op de trerugweg ging het epc lampje branden en de motor rottig lopen geen trekkracht meer. Omdat het een automaat is wilde het schakelen ook niet echt lekker lopen. De cruisecontrol werkt nu niet meer. Na wat gebel komt de mobiliteitservice van Skoda de auto morgen van het Resort halen en gaan zij zorgen dat we vrijdag hoe dan ook naar huis kunnen. Ik ben benieuwd.

ertromp

Forumguru
We zitten in zuid Frankrijk en inmiddels hebben we er een brandend epc lampje bij. Eerst afgeslagen wel weer gestart niets aan de hand. Voor een leuke dag naar Arles gereden op de trerugweg ging het epc lampje branden en de motor rottig lopen geen trekkracht meer. Omdat het een automaat is wilde het schakelen ook niet echt lekker lopen. De cruisecontrol werkt nu niet meer. Na wat gebel komt de mobiliteitservice van Skoda de auto morgen van het Resort halen en gaan zij zorgen dat we vrijdag hoe dan ook naar huis kunnen. Ik ben benieuwd.
Sterkte
Ben benieuwd wat de oorzaak is

Mark69

Senior Member
We zijn met skoda mobiliteitsservice in de slag of met andere woorden de ANWB die het kennelijk allemaal regelt. De auto is vanmorgen door de sleepwagen weggehaald maar die had geen garage opgegeven gekregen waar deze gebracht moest worden. Na contact met Skoda/anwb is de auto meegenomen door de sleper naar zijn opslag tot er een garage gevonden kon worden. Aan het einde van de dag werden we gebeld dat er geen garage gevonden was. Morgen worden we in de tweede helft van de ochtend gebeld wat nu de bedoeling is. Wij hebben aangegeven vrijdag naar huis te willen. Volgens het mobiliteitsservice zit er geen repatriering in en zouden wij hier moeten blijven tot de auto gemaakt is maar ik moet zelf maandag gewoon weer aan het werk dus ben dat niet van plan. Ik vind dat de mobiliteitservice in gebreken blijft. Zij kunnen geen mobiliteit garanderen. Ik vind dat zij moeten zorgen dat de auto bij Duijndam in Den Haag afgeleverd kan worden. En laat ze mij morgen helpen met vervangend vervoer naar huis. Ik ben bereid de kosten te delen. Een ding is wel duidelijk je hebt geen moer aan die mobiliteitsservice als ze niet repatrieren.

Het is een 1.6 FSI met net 72000 op de teller ik hoop zelf dat het iets van de gasklep is. Het vreemde is dat ik vanmorgen de auto gewoon zelf zonder problemen naar de transporter heb gereden zonder brandend lampje de auto liep prima. Ik wil er zo geen 1200 km mee naar huis rijden er moet eerst naar gekeken worden.

Mark69

Senior Member
Zit momenteel bij de depannage in Montpellier. Na twee dagen leek het de Skoda Mobiliteitsservice verstandig om de Anwb erbij te halen. Na uitlezen blijkt dat de krukastoerensensor het heeft begeven. De man van de Anwb heeft deze er nu uit gehaald en is nu op zoek naar een nieuwe. Als het meezit kan ik morgen met de Skoda naar huis als ook de bedoeling was.

Heel erg raar dat de mobiliteitservice zo lang heeft gewacht met deze oplossing.

Mark69

Senior Member
Nou uiteindelijk heb ik via de ANWB een huurauto geregeld. Ik moet zelf de repatriering betalen en het retour van de huurauto. Het onderdeel is in de buurt nergens voorradig omdat het een automaat is. Dus de mobiliteitservice van Skoda is k u t en als ik thuis ben meteen weer de europaservice van de ANWB erop.

Bovenaan Onderaan