Cruise control valt uit!!

skodajo

Nieuw lid
Was ik afgelopen vrijdagnacht nog lekker aan het cruisen op de A28 met een gangetje van 130, valt mijn cruisecontrol ineens uit. Op zich gelukkig geen gevaarlijke toestanden, even gas bijgeven en weer instellen, maar ik schrok behoorlijk. Het is slechts een keer gebeurd, maar ik hoop niet dat het weer gebeurd! Heeft iemand dit ook al eens gehad?

higgy

Forumguru
Niet toevallig een der pedalen (koppeling of rem) zachtjes aangeraakt? Dan springt ie nl. ook meteen uit.
Anders even uit laten lezen bij garage: zou opgeslagen moeten zijn in geheugen.

MdK

Lid
Ik heb het met mijn vorige auto (fabia combi) een keer of 10 gehad (in 160.000 km). In een vrij korte periode achter elkaar. Spontaan begonnen (bij ~75.000 km) en ook gewoon weer opgehouden (bij ~90.000 km). Heel raar inderdaad; de cruise-control stopt er gewoon mee zonder een pedaal aan te raken.
Ik kan me niet meer herinneren of het na een beurt over was (reset van computer?), of dat het spontaan is opgehouden.

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt, wel had ik in mijn vorige Fabia dat íe niet altijd inschakelde als ik op de knop drukte. Moest vaak een paar keer goed indrukken voordat de cc werkte.

KMA

Lid
Het kan zijn dat een sensor niet goed werkt (die onder rem op koppeling) waardoor de cc uitgezet wordt.

Er is hier ook nog een draadje over de cc in combinatie met de radio
twee storingen

VEEJAY

Forumguru
heb het 1 keer meegemaakt nadat ik zat te rommelen met de boordcomputer. Hij deed niets meer, de dealer las op vagcom dat hij automatisch was uitgeschakeld wegens een onbekend signaal in het motormanagementsysteem. Een reset was voldoende.

Karstieman

Forumguru
Ik kreeg de cruiscontrol gisteren niet aan /forum/images/graemlins/frown.gif
Het Cruiscontrol-knopje indrukken had geen effect.
Dit euvel duurde voort totdat ik mijn auto uit en weer aangezet had. Daarna werkte hij weer perfect /forum/images/graemlins/smile.gif
Wel raar...En hopen dat dit de enige keer was !

bert2

Lid
Heb ik ook een paar keer gehad. Zonder duidelijke aanleiding sloeg de cc uit. De dealer heeft de computer uitgelezen maar deze gaf geen foutmelding aan.

tebe

Lid
Heb hetzelfde ook al meegemaakt met mijn huidige A3.
Ook al eens moeten stilleggen en terug starten om de cc terug actief te krijgen.

Zolang het slechts af en toe voorkomt maak ik er mij niet druk om.

LenK

Forumguru
Bij mij doet de cc het soms wel en soms niet (de laatste tijd vaker niet dan wel). Ik heb 1x meegemaakt dat die aanstond en uitviel.
Ik heb die O2 pas 2 weken (gebruikte) maar wel vervelend.
Bij mijn O1 werkte op het laatst resume niet meer, maar dat heb ik maar zo gelaten, maar nu zal het gerepareerd moeten worden, niet voor niks 2 jaar garantie!

Zowel op mijn nieuwe O2 als op de O2 die ik had bij mijn vorige werkgever heb ik nooit problemen ondervonden met de cc. Werkt bij erg goed!

Frankie

Actief lid
hey guys,

weer een blijkbaar bekend O2 euvel. Bij mij is de hendel gewisseld om dit probleem op te lossen. Hij deed het op een gegeven moment vaker niet dan wel. Na die vervanging heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Volgens de dealer was het wip-schakelaartje defect.

Ik zou dus maar ff bij je dealer aankloppen en melden dat dat blijkbaar een bekend euvel is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
het wip-schakelaartje defect....een bekend euvel is.

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/1761.gif na een avondje stevig kantelen, heb ik dit ook /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/1761.gif

LenK

Forumguru
wip-schakelaartje, avondje kantelen -&gt; LOL /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif

Bovenaan Onderaan